Forum > Demolåtar

Dividend - The red herring Ray (Sve: "Fiskarna hoppar uppströms")

<< < (8/11) > >>

Dividend:

--- Citat från: hogge skrivet 22.01.2010, 12:29:29 ---Känner inte alls igen Dig Divident.. Kan det vara opiumet?  :huh:
Det här är ju riktigt fagert.. Får bilder i huvudet, vilket gör att det blir som en bra bok/film.. Man lyssnar vidare liksom...

--- Slut citat ---

Hehe, det där med opium var nåt slags fylleskämt :)

Kul att det funkar så långt, sklal bli en visa av det här :)

Tack!

hogge:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.01.2010, 12:32:20 ---
--- Citat från: hogge skrivet 22.01.2010, 12:29:29 ---Känner inte alls igen Dig Divident.. Kan det vara opiumet?  :huh:
Det här är ju riktigt fagert.. Får bilder i huvudet, vilket gör att det blir som en bra bok/film.. Man lyssnar vidare liksom...

--- Slut citat ---

Hehe, det där med opium var nåt slags fylleskämt :)

--- Slut citat ---

Jodå, jag förstod allt det  :lol:

Dividend:
ärdig instrumental version!

Folkmusikig text och sångare/sångerska sökes ;)

Nån som känner på sig att de har nåt som skulle passa?

Eddi:

--- Citat från: Eko skrivet 16.01.2010, 23:50:35 ---Nu är du liiite kinkig alltså det var den här jag menade:
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/theredherringray-03.mp3[/mp3]

Den är bara hur bra som helst och helt färdig.

--- Slut citat ---
Å nä mig lurar du inte  :lol:
Du har ändrat en del på instrumenteringen i topp-posten men den var också fin fast bäst gillar jag den i det citerade ovan.

Dividend:
Hehe, får ta bort den från servern :)

Alltså det är inte så mycket som skiljer nä, men en bättre "sångmelodi". Tänker mig sång här, och en instrumental variant där pianot spelar på som chopin på slutet :)

Kanske.
Vad tycker du är bättre i den du gillar bäst? Hör inte nån skillnad (annat än att det är fler instrument där (bl a cellosektion), och mer falska noter)

Upplys mig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion