Forum > Demolåtar

Dividend - The red herring Ray (Sve: "Fiskarna hoppar uppströms")

<< < (10/11) > >>

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 04.02.2010, 19:47:02 ---Det är smäktande vackert om än lite trevande och med en dynamik som bär ditt signum Divid. Kolla in pianoackordet vid  00:50, kommer lite tidigt i takten? Snygga crescendon men kanske väl starkt ibland? Jag får nu som oftast inre bilder av filmiska naturscenerier.

--- Slut citat ---

Okej! Kul att det upplevs som vackert! Trevande, är det de skuttiga partierna? Kan hålla med om otydlig harmonik (utan att riktigt kunna sätta ord på vad, kanske byte av grundackord på ett elakt sätt, så mollskala blev dur, mm mm) på nåt ställe?

Melodierna tycker jag är starka här, men de där skuttande eller otydliga passar inte i en eventuell sångversion, då blir det en visa med refräng och vers! (Vers en mindre skuttig grej, än den där piccolon ;)

Refrängen förstår du/ni som läser vilken den är tror jag. :)

Tack!

--- Citat från: asti skrivet 04.02.2010, 21:36:01 ---
--- Citat från: Eko skrivet 14.01.2010, 12:49:48 ---Vackert Per
Jag hör en varm värmländsk fortsättning på detta med mycket ljusa melankoliska toner, bilden är en bäck där fiskarna hoppar uppströms. (hoppas det blir så)

--- Slut citat ---
Låter för mig också som en vårflod, där fiskarna hoppar uppströms, s.k. leap-sill, röda av ansträngning över att behöva hoppa uppströms!
Jättefint pianospel och sprittande tongångar, som förväntansfullt börjar tina våra nedisade vårkänslor!

--- Slut citat ---

Det får bli  svenska namnet på sångversionen! Tack asti, och/eller Eko för förslaget!
Kul med bilder!

Tack!
PEr

Dividend:
Jedra tjafsande i den här tråden ;)
------------------
Ny version.
Hittade en vers till temat från tidigare i år. Satte ihop. Tycker det funkar bra, men har noll koll som vanligt.
Funkar det? ;)

Om så blir det en sommarvisa med sång lagom till midsommar :)

/Per (med vårvisa på g)

ydderF:
Fin musik igjen, Divi.
När jag tränger att varva ner från nåt stress, så lyssnar jag på din musik.
Gillade den här. Man ser fiskarna sprätter med staccato-stråket :)
Sköna melodier som går i varann.
Mucho like ;)

Dividend:
Kul att höra. Det var en period när jag lyssnade på dina tidiga KR-låtar i just avstressande syfte, men det var ett tag sen. Skall försöka lyssna på Gränslandets nyare ikväll och lite av det andra folkets låtar här. Inte kunnat lyssna på mycket på sistone.

Fiskar uppsprättade :D Jomenvisst...

Tack!

Light Head:
Jag gick direkt ut i köket och hämtade en fiskpinne att tugga lite på..  :-)

Lite spretigt mellan partierna, de drar åt lite olika håll.

Harmonierna är dock väldigt insmickrande, kanske något stressiga små hopp hita och dit.

Kan tänka mig att en koffeinpimpad lax i en fors skulle kunna tycka att detta är precis så underbart som livet känns just nu.

Får nog sova lite och komma tillbaka en annan dag så att min kommentar förstås....  :-)  Natti vänner!

Det låter ju i vilket fall bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion