Forum > Demolåtar
Dividend - The red herring Ray (Sve: "Fiskarna hoppar uppströms")
Dividend:
Ny bättre verre...
Nu börjar det likna nåt...
Speciellt är jag intresserad av vad Eko anser om detta utkast ;) (som var aktiv på första utkastet i tråden, men inte på senaste ;)
Sämre? Bättre? Några falsknötter på nåt ställe, bortse från dessa :)
/Per
-------
Ny version.
Hittade en vers till temat från tidigare i år. Satte ihop. Funkar det? ;)
Om så blir det en sommarvisa med sång lagom till midsommar :)
/Per (med vårvisa på g)
ynot:
får inte fram nått direkt
bra lir o arr
men väcker inget större i mig
Fil on
Tony
Rattlesnake:
Det här gillar jag då det finns en tydlig musikalisk melodistruktur, och därtill en melodi som är väldigt bra på så sätt att den sitter efter en lyssning. Du brukar vanligtvis ha mera svåråtkomliga melodier, ibland inga alls enligt min definition, jag kan inte minnas att jag har upplevt din musik så här förut. :)
Visst ska du väl reprisera sista två takterna, som jag uppfattar som en brygga in till versens avslut, för att klassiskt popmanér sedan kopiera in första versraden som en knorr? Så skulle nog jag ha gjort.
Vad gäller spelet så här långt så tycker jag det låter relativt bra. Stråkarna borde vara legato, imo, men i övrigt inga hang-ups.
Dividend:
--- Citat från: ynot skrivet 14.01.2010, 09:20:05 ---får inte fram nått direkt
bra lir o arr
men väcker inget större i mig
Fil on
Tony
--- Slut citat ---
Kul ynot, skall fil on :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.01.2010, 10:41:40 ---Det här gillar jag då det finns en tydlig musikalisk melodistruktur, och därtill en melodi som är väldigt bra på så sätt att den sitter efter en lyssning. Du brukar vanligtvis ha mera svåråtkomliga melodier, ibland inga alls enligt min definition, jag kan inte minnas att jag har upplevt din musik så här förut. :)
--- Slut citat ---
Hej rattlesnake. Vilken är din definition?
--- Citera ---Visst ska du väl reprisera sista två takterna, som jag uppfattar som en brygga in till versens avslut, för att klassiskt popmanér sedan kopiera in första versraden som en knorr? Så skulle nog jag ha gjort.
--- Slut citat ---
Undviker vanligtvis manér från popmusik om jag kan, såvida det inte blir en visa av detta.
--- Citera ---Vad gäller spelet så här långt så tycker jag det låter relativt bra. Stråkarna borde vara legato, imo, men i övrigt inga hang-ups.
--- Slut citat ---
Jo tänkte på dig innan jag tankade upp denna :) Fast teknikaliteter är lite ointressant i detta skede.
bjurte:
Vackert och melodiskt tycker jag,fast det hinner ju bara börja innan det tar slut. :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida