Forum > Färdiga produktioner
Eko/Uriah/MaxB - Skuggans Klarhet
Kon-Trollet:
jag gillar detta, tycker att fler borde värna om vårat modersmål. varför ska vi inte sjunga på svenska om vi nu ändå ÄR svenskar....
sologitarren är lite för skrikig i volymen, men doftar ändå hyfsat David Gilmoure... :) dra ner lite och lägg på lite reverb ellr nån annan effekt istället.
påminner lite om Hansson / deWolfe tycker jag.
bra jobbat ! B)
egghuvud:
LIte vassa ess i in lyssning annars är arrangemanget och låten mycket bra. Ibland tycker jag att det känns som att något saknas i bakgrunden. hade det varit jag så skulle jag nog fyllt ut utrymmet i mitten av ljudbilden med lite akustiska gitarre eller något. FAst det kanske tar bort den där lite avskalade känslan om det är den du letar efter.
MaxB:
Lyssnar i trevliga lurar nu. Tycker många ljud är goa, cellon tycker jag fortfarande inte behövs så tydlig och så slaviskt följande sångmelodin. Däremot tycks det som att cellon vandrar egna passande vägar senare i låten. Det gillar jag mer. Där är den också mer diskret vilket jag också gillar.
Eddi:
Kon-trollet: Ligger en massa delay på guran men det framgår inte riktigt , han DG var bättre på det där.
Eggs; Nja det är sällan jag jagar en avskalad känsla men aukustisk gura kanske inte är fel.
MaxB: Cellon funkar som en lead för sången så gör även basen, kanske knäppt. I alla fall jag har bestämt mig för att dra upp denna från A till D så kanske sången blir bättre och du får gärna lägga en PF på denna om du vill. Betydligt mer din hemmaplan än min. Får se hur det går.
Eddi:
Ny verre uppe med mer nerv hoppas jag - fast jag saknar MaxB på solot.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida