Forum > Färdiga produktioner

Eko/Uriah/MaxB - Skuggans Klarhet

(1/15) > >>

Eddi:
LÅTNAMN: Skuggans Klarhet
ARTIST/GRUPP: Eko/MaxB/Uriah
GENRE: Svensktopp
LÅTLÄNGD: 3.30 ca
KOMPOSITÖR: Eko
EV. MEDVERKANDE: Strata Uriah, Acke+kör MaxB
INSPELNINGSÅR: 2010

Jag frågade MaxB om ett solo men fick så mycket mer. Solot ramlade ner från Uriah helt oförhappandes.

Fasen vad det är skojigt med colab på KR och så bra det blir sen - ja så kan jag säga lite opartiskt sådär - grabbarna grabbs har förhöjt denna till något fantastikt - tack ska ni ha. Hoppas det är lika njutbart för alla andra som för mig.

Ny verre utan Szzzz hoppas jag. Lite bättre disponerade gitarrljud och något kortare.

Ny verre 20/1 ännu något kortare

Ny verre 21/1 med justerad baskagge och mer mid och botten i övrigt.

Ny verre 22/1 med högre (förhoppningsvis inte för hög) röst

Cube:
Tjena Eko! =)

Kul låt!... men tycker att din röst passar bättre på dem där engelska rock låtarna du brukar köra (om jag inte missminner mig). Tycker detta låter bra men baskaggen passade inte riktigt in känner jag (fast nu när jag lyssnar igen så vet jag inte om jag ska ta tillbaks de här med baskaggen hmm  :wacko:).
Du skriver bra texter tycker jag :)

Vi hörs!

MaxB:
Skön låt. Trummorna kan vara onödigt dominanta?
Och jag önskar en sångröst (alternativt supertajta stämmor inbördes). Om det är flera sångstämmor, tror jag inte något instrument (cello) behöver spela samma melodi samtidigt.

Jag har bara lyssnat på låg volym med laptopens högtalare, så jag har säkert missat en hel del. Men samtidigt är det ganska bra att testa med sån lyssning också.

bjurte:
Härlig ljudbild,och jag tycker inte alls Trummorna är för dominanta! Tvärs om,det är ju dom som håller igång det rythmiska här..
Skitskön ljudbild/Sound..
Kanske basen är lite 'fladdrig' skulle uppskatta den lite mer distinkt/Kompressad.
Det där lite mer 'flytande partiet' som börjar vid 72-73 skulle du kunna ha ett lite lungt 'Pink-floyd:aktigt' RenStrata solo på  B)
Kanske sången kunnde vara lite mer 'Desperat' om du fattar :huh:
Spännande...

equality:
Klurig och spännande komposition. Kul att du kommit loss på svenska. Låter eget. Bra. Kul med drillarna i slutet av sångstroferna. Mixmässigt tycker jag du gör framsteg. Voxen låter lite vass och börjar bra nivåmässigt men duckar så småningom då andra instrumenten växer ikapp. Testat med automatisering? Oktavstämman tycker jag inte tillför något. Instrumentalpartiet lite långt? Mer botten och närhet på sången och du är i hamn!   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion