Forum > Färdiga produktioner
Eko/Uriah/MaxB - Skuggans Klarhet
Eddi:
--- Citat från: Cube skrivet 14.01.2010, 07:38:16 ---Tjena Eko! =)
Kul låt!... men tycker att din röst passar bättre på dem där engelska rock låtarna du brukar köra (om jag inte missminner mig). Tycker detta låter bra men baskaggen passade inte riktigt in känner jag (fast nu när jag lyssnar igen så vet jag inte om jag ska ta tillbaks de här med baskaggen hmm :wacko:).
Du skriver bra texter tycker jag :)
Vi hörs!
--- Slut citat ---
:DHola Cube den svenska fasen är övergående jag lovar. Baskaggen är från Drumcore 3 jag tror inte jag har koll på den men efter några lyssningar så tycker jag att den passar rätt bra ändå. Tack för stjärna om texten. Hur gick det med din poplåt då?
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.01.2010, 08:55:46 ---Skön låt. Trummorna kan vara onödigt dominanta?
Och jag önskar en sångröst (alternativt supertajta stämmor inbördes). Om det är flera sångstämmor, tror jag inte något instrument (cello) behöver spela samma melodi samtidigt.
Jag har bara lyssnat på låg volym med laptopens högtalare, så jag har säkert missat en hel del. Men samtidigt är det ganska bra att testa med sån lyssning också.
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck MaxB - ja som sagt trummorna har jag ingen koll på. Upptäckte att jag inte klarar stämmor till denna alls ligger tydligen i fel tonart därför fick det bli en oktav och njo håller nog med den tillför inte så mycket, cellon behövs ergo.
Eddi:
--- Citat från: uriah skrivet 14.01.2010, 11:14:28 ---Härlig ljudbild,och jag tycker inte alls Trummorna är för dominanta! Tvärs om,det är ju dom som håller igång det rythmiska här..
Skitskön ljudbild/Sound..
Kanske basen är lite 'fladdrig' skulle uppskatta den lite mer distinkt/Kompressad.
Det där lite mer 'flytande partiet' som börjar vid 72-73 skulle du kunna ha ett lite lungt 'Pink-floyd:aktigt' RenStrata solo på B)
Kanske sången kunnde vara lite mer 'Desperat' om du fattar :huh:
Spännande...
--- Slut citat ---
:D Tack Uriah - jag tycker ljudbilden är rätt så rå men glad att du gillar. Basen är en fretless och ska svaja lite är det tänkt kan ju testa med lite compression men vete tusan hur det blir. Ditt förslag om ett PF-solo är taget ska försöka få till nåt men jag har ingen strata får se om PeaVeyn kan åstadkomma nåt liknande. Sången är nog inte så myket att göra åt är jag rädd för.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 14.01.2010, 18:24:54 ---Klurig och spännande komposition. Kul att du kommit loss på svenska. Låter eget. Bra. Kul med drillarna i slutet av sångstroferna. Mixmässigt tycker jag du gör framsteg. Voxen låter lite vass och börjar bra nivåmässigt men duckar så småningom då andra instrumenten växer ikapp. Testat med automatisering? Oktavstämman tycker jag inte tillför något. Instrumentalpartiet lite långt? Mer botten och närhet på sången och du är i hamn!
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck EQ. Automatisering vet jag så klart vad det är men menar du att jag ska höja sången när instrumenten inkräktar eller tvärtom? Och det var du som skrev om oktavstämman ju inte MaxB - ja nä tar nog bort den. Instrumentalpartiet kanske blir kortare efter PF-solot? Vi får se. Förresten mer närhet med sången hm.. blir krångligt det här tyckte den var jättenära nu.
Eddi:
Så då har jag fixat lite:
Komprimerat basen något
Saxat och städat i andrastämman
Lagt till ett par guror varav den ena ska föreställa Pink Floyd (vilket den inte gör)
Ändrat lite med automatiseringar på röst och orgel.
Tycker fortfarande den är rätt rå och fyrkantig och inte alls som jag vill ha den faktiskt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida