Forum > Demolåtar
URIAH - DistNojja(Reloaded)
bjurte:
--- Citat från: aROCKER skrivet 13.01.2010, 18:02:46 ---
Blir väldigt okrunschig dist, lite symaskin oavsett tycker jag
--- Slut citat ---
Det är precis det jag Nojjar ihop på!! :angry:
Ibland blir det skitbra,särskilt när det är mer dämpade/Palmmute:at,men som här när man ska spela mera 'öppet' blir det för
mycket fnissel... :(
Vart jag tänkt mig?? Idealen ligger ju helt klart på 70:talet,men jag skulle villja modernisera det lite,om du fattar ??
robblar:
--- Citat från: aROCKER skrivet 13.01.2010, 18:02:46 ---Blir väldigt okrunschig dist, lite symaskin oavsett tycker jag
--- Slut citat ---
Har X3'en modell av "Vintage Husqvarna, 70's"? Originalen kom med volumpedal og full pakke. Mums :)
robert
zorrow:
Hmm, ja här var det gliss... Prova följande, 1. Dra ner gainet ordentligt 2. Minska kompressionen på gitarren 3. Lyft fingrarna från strängarn vid förflyttningen samtidigt som du dämpar med "mute" handen d v s höger. Grundorsaken ligger ju i speltekniken men kan kanske avhjälpas en del med 1 och 2 ovan. Sedan är det gitarrljuden som om det var råare hade funkat med en del gliss men det är såpass städat. Jag skall inte lägga mig i vilket ljud du vill ha på gitarren :wub: Prova därför att förändra speltekniken. Lycka till Uriah.
bjurte:
--- Citat från: zorrow skrivet 13.01.2010, 23:06:42 ---Hmm, ja här var det gliss... Prova följande, 1. Dra ner gainet ordentligt 2. Minska kompressionen på gitarren 3. Lyft fingrarna från strängarn vid förflyttningen samtidigt som du dämpar med "mute" handen d v s höger. Grundorsaken ligger ju i speltekniken men kan kanske avhjälpas en del med 1 och 2 ovan. Sedan är det gitarrljuden som om det var råare hade funkat med en del gliss men det är såpass städat. Jag skall inte lägga mig i vilket ljud du vill ha på gitarren :wub: Prova därför att förändra speltekniken. Lycka till Uriah.
--- Slut citat ---
Jag är med!! ;)
Grejen är att jag inte vill ha detta parti 'Mutat' och som sagt Akordintervallet gör det svårt att få en smidig förflyttning med
lyfta fingrar,hmm får prova med mindre dist kanske... :huh:
ynot:
kör 1.ats dist ljud göt en låt
ööööööös på
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida