Forum > Demolåtar
URIAH - DistNojja(Reloaded)
Dividend:
Det skulle kunna funka på nåt vis, med rätt sångmelodi och så... Gillade ju 2:an bäst vad gäller ljudet (men vet inte varför det är så)
hogge:
Njaee.. Mina 12 poäng går till bidrag nr 1... Det var visserligen skönt ljud på 2:an också, men lite tyngre och maffigare på 1:an..
bjurte:
1-1 Tack pojkar för att ni gör det lätt för mig :angry: :lol:
Vill bara UNDERSTRYKA att detta är en Soundcheck och inte en låt(Vilket det visserligen kommer att bli(Kanske :wacko:))
Detta är bara ett "Intro-Riff".
--- Citat från: uriah skrivet 13.01.2010, 14:34:02 ---Det där med 'mindre Dist' är nog sant,i alla fall i detta exempel där jag spelar så pass odämpat.
Och det där med finger-gnissel,så skulle nog denna låt låta likadant live,det hänger nog mest på hur akord-intervallen ligger i denna.
Och så förstärks det ju upp av disten,finger gnissel är RockenRoll :rolleyes:
Hur som hellst Nu finns det en till tagning,skulle ni kunna vara hemskt snälla och berätta vilken ni föredrar. :wub:
2:an är inspelad på 2 min. och med en annan gura som jag inte ens hann stämma till låten,men jag tyckte det funkade hyffsat ändå :huh:
--- Slut citat ---
egghuvud:
Jo jag gillade nog också ettan mer. Probelemet med poddarna är att distljudet låter så rent. Jag har aldrig riktigt gillat den där lite digitala känslan. Mjukvarupluggar då? Kanske trascha det lite med Ozon eller nåt? Kan förstå din noja. Har en hel tråd om det Här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7795.0 :)
aROCKER:
--- Citat från: uriah skrivet 13.01.2010, 14:34:02 ---Det där med 'mindre Dist' är nog sant,i alla fall i detta exempel där jag spelar så pass odämpat.
Och det där med finger-gnissel,så skulle nog denna låt låta likadant live,det hänger nog mest på hur akord-intervallen ligger i denna.
Och så förstärks det ju upp av disten,finger gnissel är RockenRoll :rolleyes:
Hur som hellst Nu finns det en till tagning,skulle ni kunna vara hemskt snälla och berätta vilken ni föredrar. :wub:
2:an är inspelad på 2 min. och med en annan gura som jag inte ens hann stämma till låten,men jag tyckte det funkade hyffsat ändå :huh:
--- Slut citat ---
Jag hugger mer på 2:an gillar inte riktigt när det blir tokmetal som 1:an, fast den har mera klös.
Men vart tänker du gå med det hela?
80-tal, Nu-Metal, 90, eller 70?
Blir väldigt okrunschig dist, lite symaskin oavsett tycker jag
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida