Forum > Demolåtar

URIAH - DistNojja(Reloaded)

<< < (6/7) > >>

zorrow:

--- Citat från: uriah skrivet 13.01.2010, 23:29:56 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 13.01.2010, 23:06:42 ---Hmm, ja här var det gliss... Prova följande, 1. Dra ner gainet ordentligt 2. Minska kompressionen på gitarren 3. Lyft fingrarna från strängarn vid förflyttningen samtidigt som du dämpar med "mute" handen d v s höger. Grundorsaken ligger ju i speltekniken men kan kanske avhjälpas en del med 1 och 2 ovan. Sedan är det gitarrljuden som om det var råare hade funkat med en del gliss men det är såpass städat. Jag skall inte lägga mig i vilket ljud du vill ha på gitarren :wub: Prova därför att förändra speltekniken. Lycka till Uriah.

--- Slut citat ---
Jag är med!! ;)
Grejen är att jag inte vill ha detta parti 'Mutat' och som sagt Akordintervallet gör det svårt att få en smidig förflyttning med
lyfta fingrar,hmm får prova med mindre dist kanske... :huh:

--- Slut citat ---
Njae, det är inte mutat ljud på gitarren jag menar utan dämpning av strängarna med högerhanden samtidigt som man lyfter vänsterhanden från strängarna (istället för att slajda) mellan C och B dvs där glisset ligger. Jag hör inget gliss i första E-F# men det kommer i sliden ner mella C o B. Där kan tekniken användas. Jag provade lite själv och tycker det funkar...

MaxB:

--- Citat från: hogge skrivet 13.01.2010, 15:11:28 ---Mina 12 poäng går till bidrag nr 1... Det var visserligen skönt ljud på 2:an också, men lite tyngre och maffigare på 1:an..

--- Slut citat ---

Jag gillar också ettan helt och fullt ut, utan att noja över något. De ljud fingrarna gör är super i sammanhanget.

Gör färdigt en låt och kom sen tillbaka efter en veckas uppehåll till det där finliret - gällande ett av alla ljud. Då, efter en veckas uppehåll, kan det låta hur ok som helst i dina öron också.
Tänk dig en klar låt och inte få lyssna på den på en vecka...
Snacka om abstinens!  B)

Då kanske den här detaljen får andra proportioner. Introt låter maffigt!

Kon-Trollet:
"Och det där med finger-gnissel,så skulle nog denna låt låta likadant live,det hänger nog mest på hur akord-intervallen ligger i denna."

nope - fingrar hörs bara vid låg volym, när du drar på på scenen hörs inte glitcharna.

bjurte:
Ha-Ha!! :lol: Fn va fokuset blev förflyttat från dist till 'Finger-gnissel'
Som sagt,inget som jag personligen ens tänkt på,ska försöka jobba lite på det då.
Fast har man lirat gitarr i +30år är det svårt att ändra teknik(Gammla hundar och allt vad det heter :lol:)
Men visst!! Nu gav ni mig en ny nojja man bockar och tackar.. Grrrr :angry:  :wub:
Och tack Maxb för att du accepterar mig som jag är. :rolleyes:

Eddi:

--- Citat från: uriah skrivet 14.01.2010, 11:52:24 ---Ha-Ha!! :lol: Fn va fokuset blev förflyttat från dist till 'Finger-gnissel'
Som sagt,inget som jag personligen ens tänkt på,ska försöka jobba lite på det då.
Fast har man lirat gitarr i +30år är det svårt att ändra teknik(Gammla hundar och allt vad det heter :lol:)
Men visst!! Nu gav ni mig en ny nojja man bockar och tackar.. Grrrr :angry:  :wub:
Och tack Maxb för att du accepterar mig som jag är. :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ber om ursäkt för den vinkeln Uriah - undrar om någon brytt sig om inte jag slagit ner på det <_<
Åter till distljudet jag tycker ettan är bra men lite tunn , tvåan är bättre men lite för vanlig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion