Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Uncle Sam"
hogge:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 08.01.2010, 17:29:15 ---Gött det här ju. Svårt att genrebestämma vilket e positivt. Pop utfört med hårdrocksattityd med en liten strimma punkjävlarannamma :) Spontant skulle jag säga som en tyngre variant av Soundtrack of our lifes, vilket jag hoppas du tar som komplimang :unsure: :D
Nu tycker jag dock att solot e för högt och ligger lite utanpå resten. Handlar kanske mer om att det ska få hitta sin plats i mixen än om volym. Ett bra solo e de iaf. Kort och energirikt precis som de ska va.
Härlig låt!!
Micke
--- Slut citat ---
Tack som tusan Micke.. Va kul att Du gillar det..
Vad gäller solot så tycker jag nog att Ni börjar bli lite gnälliga nu :P
Men Ni har ju såklart rätt - det är alldeles för högt... Ska rättas till inom kort.. Men eftersom mitt Internet nu är borta (kör på mobilt just nu) så får jag vänta med att ladda upp en ny fil först när det riktiga kommer tillbaka! Håll ut.
Tack igen Micke!
hogge:
--- Citat från: freddy skrivet 08.01.2010, 18:51:15 ---
--- Citat från: hogge skrivet 08.01.2010, 16:43:41 ---Bättre så?
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/UncleSam.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Nu var det lite högt faktiskt. Vi blir aldrig nöjda :)
--- Slut citat ---
Jaja... Hmmppfff :rolleyes: :lol:
Jag gillar inte att mixa jag...
--- Citat från: Eko ---Jepp nåååågot lägre men inte mycket.
Nu kommer petimetrarna fram när det lutar åt färdig prod. Vore kul att få se texten - jag tror att jag hörde I does what I´m told - och det är ju inte riktigt riktig engelska det.
--- Slut citat ---
Som sagt - solot kommer att sänkas.. Det är bra att Ni är "petiga".. Men menar Ni då att denna mix faktiskt duger (om jag sänker solot), eller??
Text kommer så småningom.. Så snart jag suddat ut "I does what I'm told".. Min fru har också klagat på det där. Hmmppfff... Får skylla på att det var mitt i natten.. Men det vete fasiken om jag orkar sjunga om det.. Kommer väl knappast att slå internationellt ändå :P
Eddi:
Du har en klok fru du :lol:
Nja jag har ett önskemål till faktiskt och det är att du ska fram med din röst lite bättre - lite svårt att höra nu dels vad du sjunger och ibland vilken känsla du vill tillföra.
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 08.01.2010, 19:56:00 ---Du har en klok fru du :lol:
Nja jag har ett önskemål till faktiskt och det är att du ska fram med din röst lite bättre - lite svårt att höra nu dels vad du sjunger och ibland vilken känsla du vill tillföra.
--- Slut citat ---
Hmmm.. Jamen hon har ju bott i USA ett tag så hon behärskar ju språket lite bättre än en bondpöjk från de stora skogarna i norr... Men nu har jag ändrat does till do, eller om det var döö? Sen har jag ÅTERIGEN sänkt Freddys solo...
Förhoppningsvis bidde det bättre?!?!
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/UncleSam.mp3[/mp3]
Kornstad:
Tycker att det låter riktigt bra nu. B)
om man undantar den där rackarns synthen då....
Det är ju en ganska enkel slinga. Kan man inte lägga den med en gura istället?
Tror att det skulle sitta som en smäck med elgura som lirar lite där.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida