Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Uncle Sam"

<< < (10/19) > >>

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 08.01.2010, 12:58:31 ---Whooops där drog det till ordentligt, fasen Freddy vad duktig du är och allt tillsammans passar kanon - tycker dock att Freddy ska upp en del i volym.

--- Slut citat ---

Jojomensan Du... Den killen kan allt lira han.. Jag har också upptäckt att han kanske ligger lite lågt.. Jag kollar på det där!

--- Citat från: Kornstad ---Grymt drag här får jag säga.  Blev såld på refrängen direkt!
Har lyssnat några ggr nu, men jag kan inte riktigt förlika mig med synth temat som ligger i bakgrunden, utanhade nog helst bytt ut det mot något lite mindre puttigt och sött.....

Vill även ha fram Freddys sköna solo en aning mer i mixen. Lite svårt att höra det ordentligt nu tycker jag.

Skitbra!!

--- Slut citat ---

Va härligt. Tack som tusan Kornstad.. Vad gäller synten så är det något jag själv funderar över.. Har provat att ta bort det helt, men det blev inte heller riktigt bra.. Ska klura lite till på det där..
Vad gäller solot så ska jag se vad jag kan göra, som sagt...

Tack igen.. Skitkul!

hogge:
Bättre så?

[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/UncleSam.mp3[/mp3]

jonnerstone:
Gött det här ju. Svårt att genrebestämma vilket e positivt. Pop utfört med hårdrocksattityd med en liten strimma punkjävlarannamma  :) Spontant skulle jag säga som en tyngre variant av Soundtrack of our lifes, vilket jag hoppas du tar som komplimang  :unsure:  :D

Nu tycker jag dock att solot e för högt och ligger lite utanpå resten. Handlar kanske mer om att det ska få hitta sin plats i mixen än om volym. Ett bra solo e de iaf. Kort och energirikt precis som de ska va.

Härlig låt!!

Micke

freddy:

--- Citat från: hogge skrivet 08.01.2010, 16:43:41 ---Bättre så?

[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/UncleSam.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Nu var det lite högt faktiskt. Vi blir aldrig nöjda :)

Eddi:
Jepp nåååågot lägre men inte mycket.
Nu kommer petimetrarna fram när det lutar åt färdig prod. Vore kul att få se texten - jag tror att jag hörde I does what I´m told - och det är ju inte riktigt riktig engelska det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion