Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Uncle Sam"
hogge:
LÅTNAMN: "Uncle Sam"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 2:59
KOMPOSITÖR: Hogge & Lisa (text)
MEDVERKANDE: Gitarrsolo & Mix: Freddy.
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: MP3
UPPDATERAT 2010-03-05: Ny mix av Freddy
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/hoggez/Hoggez_UncleSam.mp3[/mp3]
Ja, som sagt, en slaskis detta och här finns mycket som ska åtgärdas.
Just nu känner jag en viss osäkerhet om denna kommer att få vara kvar i samlingen & om den därmed är värd att jobba vidare på.. Jag gillade den som 17 i natt när den tog tog form, men blir alltmer osäker efter några lyssningar..
EDIT - 2010-01-09:
Hmmm.. Enligt Eko så fick denna flyttas till färdiga... Jag hoppas han har rätt.. Tack Lisa för texten. Tack Freddy för Ditt
underbara - UUUUUNDERBARA verkligen - solo...
Sååå.. Jag lovade ju Eko att få texten också.. Något som jag inte skrivit i Word tyvärr utan med blyertspenna på vanligt papper.. Hmmpfff.. Nåväl.. Här kommer den:
TEXT:
Hey! Tell me, tell me, could I have known
Tell me, tell me, where I went wrong.
I'm stranded here, left in a warzone.
I don't wanna feel weak, I wanna feel strong.
But now I'm here.
I'm Do what I I'm told..
REF:
But here I am, sent by uncle Sam.
Dont wanna be his whore.
Yee, this is stupid, this is sad.
We can never win this war!
Tell me, tell me was it a lie.
Tell me, tell me, how many need to die.
We should'nt be here at all.
Yes, this is a story that needs to be told..
REF (igen)...
SOLO
Hey! Tell me, tell me, could I have known
Tell me, tell me, why did they do this wrong.
I'm stranded here, left in a warzone!
(REF igen och igen)...
Eddi:
Fullt ös medvetslös.... Låter ju skitbra detta är det DFH det där tycker att dom låter hur bra som helst drumsen (det lär jag väl få äta upp) Solopartiet saknar lite tyngd i jämförelse så där kan du nog bygga på lite. Andrastämmor vill in hör jag också. Bra jobbat.
asti:
Riktigt bra ös och snyggt sound du får till här! Sång, gitarrer, bas och trummor låter kanon!
Håller med Eko om att det enda man kan påpeka är att det tappar lite energi i solopartiet.
Kan du inte ligga kvar med den distade gitarren på samma sätt som vid sången och bara höja sologitarren lite?
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 05.01.2010, 18:38:57 ---Fullt ös medvetslös.... Låter ju skitbra detta är det DFH det där tycker att dom låter hur bra som helst drumsen (det lär jag väl få äta upp) Solopartiet saknar lite tyngd i jämförelse så där kan du nog bygga på lite. Andrastämmor vill in hör jag också. Bra jobbat.
--- Slut citat ---
Tack som sjutton.. Oj så glad och inte minst överraskad jag blev.. Solopartiet som Du/Ni nämner är tillrättalagt. Blev mycket bättre (TACK!).. Men är det en andrastämma på gitarren Du söker EKO?
Vad gäller trummorna så är det DFH som gäller här.. Dock kör jag dom på via en ett annat program som är fantastiskt.. Det heter DrumCore 3..
--- Citat från: asti ---
Riktigt bra ös och snyggt sound du får till här! Sång, gitarrer, bas och trummor låter kanon!
Håller med Eko om att det enda man kan påpeka är att det tappar lite energi i solopartiet.
Kan du inte ligga kvar med den distade gitarren på samma sätt som vid sången och bara höja sologitarren lite?
--- Slut citat ---
Återigen - tack som bara den.. Jag hör ju inte det Ni hör.. I mina lurar är det ett ganska skramligt och diskantrikt ljud, men efter alla referenser häör på KR så har jag uppenbarligen lärt mig att mixa i dessa lurar.. Så även om det inte låter särskilt bra här hos mig så verkar de flesta här på forumet gilla det..
Som sagt. Solopartiet är nu ändrat. Tack för tipeset!!
Eddi:
Det är lustigt ofta vill man ju höra något som bryter i låten men i denna kändes det snarare avsaknad när solopartiet bröt så in i vassen. Mycket bättre nu Hogge.
Angående andrastämman jag hörde helt enkelt inte (eller mindes snarare inte) att du redan hade gjort det - jag pratar om rösten - antagligen var det så integrerat - men nu hörde jag det.
Drt bhär Drumcore 3 är det något som dyker upp som ett val i EZ då eller är det fristående och hur kan du då använda looparna i EZ - kanske vi kan ta via PM eller om du kan ge mig någon länk - du måste ju ha listat ut det på något sätt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida