Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Uncle Sam"

<< < (5/19) > >>

freddy:
Grymt hogge.

Upplever inte detta som punk alls, mer hårdrock.

Refrängen är riktigt bra enligt mig. Bra sång med.

Finns väl lite att göra i mixen, men det är iaf en bra helhet tycker jag. Sammanhållet. Lite grötigt dock och sologitarren lät inte alls bra enligt mig. Men annars var det som sagt en bra helhet och det låter som att alla lirar samma låt med samma mål :)

Bra rockat!

bjurte:
Bra jobbat!! Om än inte lika stark som U-TUBE låten!!
Däremot Refrängen,den är urstark..men det blir lite för lika som versen,man hör ingen tydlig övergång  till Reffen.
Förutom att melodin ändras lite,till det bättre och ösigare!
Trummorna kan du dock höjja lite!
Fattade inte riktigt det där med EZ/DFH vs DrumeCore??
Är det ljuden från DFH och rythmer från Drumecore eller var det tvärsom ??

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 06.01.2010, 11:12:54 ---Grymt hogge.

Upplever inte detta som punk alls, mer hårdrock.

Refrängen är riktigt bra enligt mig. Bra sång med.

Finns väl lite att göra i mixen, men det är iaf en bra helhet tycker jag. Sammanhållet. Lite grötigt dock och sologitarren lät inte alls bra enligt mig. Men annars var det som sagt en bra helhet och det låter som att alla lirar samma låt med samma mål :)

Bra rockat!

--- Slut citat ---

Tack Freddy..  :lol:
Du har helt rätt vad gäller mixen, det behövs absolut en del arbete där.. Skulle vara kul att få en av mina egna låtar mixad av någon som verkligen kan (Du, typ) som jag sen kan ha som referensmaterial.. Då kanske jag kan få till det bättre framöver..

Vad gäller sologitarren så är det en katastrof.. Jag kan inte alls sånt där. Men här ligger den med mest för att markera var det ska vara ett solo.. Sen kanske min kompis Peter kan lägga ett solo där när han hälsar på nästa gång? Om någon annan kan tänka sig att sola lite så tas hjälpen tacksamt emot..

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 06.01.2010, 11:40:46 ---Bra jobbat!! Om än inte lika stark som U-TUBE låten!!
Däremot Refrängen,den är urstark..men det blir lite för lika som versen,man hör ingen tydlig övergång  till Reffen.
Förutom att melodin ändras lite,till det bättre och ösigare!
Trummorna kan du dock höjja lite!
Fattade inte riktigt det där med EZ/DFH vs DrumeCore??
Är det ljuden från DFH och rythmer från Drumecore eller var det tvärsom ??

--- Slut citat ---

Thank's pal  :wub:
Va kul att Du gillar det - om än inte lika mycket som "YouTube".. Samma här. Jag gillar den så mycket att jag blev hämmad. Detta är ett sätt att ta sig ur låsningen.. Men jag tycker nog att även detta blev hyfsat, även om den behöver lite omsorg.
Jag har funderat på den där övergången. Jag saknar den också. Men samtidigt har jag alltid problem med de partierna. Men jag ska fundera på om jag kan hitta på nå't här, för det kan nog behövas är jag rädd..

Vad gäller trummorna så är det tvärtom. Varje fall i denna låt. Rytmer från DFH som jag kör via DrumCore. I t.ex. "YouTube" så körde jag bara DrumCores eget komp. Dock så nyttjade jag (om jag minns rätt) vissa cymbaler från DFH på ett eget spår..

Eddi:

--- Citat från: hogge skrivet 06.01.2010, 01:01:28 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 06.01.2010, 00:52:06 ---
--- Citat från: hogge skrivet 06.01.2010, 00:45:35 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 06.01.2010, 00:40:38 ---Swosch så blåste det till i skallen bara, vilket drag!
Du är duktig Hogge! Tyckte nyss jag läste att du hade en inspirationsdipp, som bortblåst va?  :D

Höj din snygga sång lite  :)

--- Slut citat ---

OJ vad jag saknat Dina kommentarer ska Du veta... Jag tänkte så sent som ikväll: "undrar om hon hatar allt juag gör nu för tiden??"... Men här kom den.. Tack snälla!!
Ja, jag ska höja sången... Allt för Dig  :P

Nu ska jag skriva en låt som Du kan sjunga på  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hahaha, du är rolig du! Ja jag har varit rätt frånvarande ett tag, skönt med lite haltomhalvt internet-timeout faktiskt. Trasig dator också, inget vidare att lyssna på laptop så då fick det vara  :) Men nu har jag fått mig lite ny skön musikenergi här ikväll!

Skriv en låt du så sjunger jag  ;) :P  :wub:

--- Slut citat ---

Sorry! Detta blev helt fel...  :huh:

--- Slut citat ---
Vadå fel? Skulle vara kul med Åsa på ett av dina alster, tjejen har stor talang skriv nåt Metallica vet jag :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion