Forum > Demolåtar

Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp

<< < (4/20) > >>

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 05.01.2010, 17:19:39 ---hogge: Tack Hogge! Var nog inte tänkt att sticket skulle bli så vilt men du vet hur det är "i stridens hetta". Och jag ville inte att den Rooserska pianosirapen skulle koppla ett alltför svårt strupgrepp på mig... Vore sk-thäftigt om du ville sjunga på denna?
--- Slut citat ---

HAHA.. Jag vet mycket väl hur det är att fastna i smörbyttan.. Been there! Och just därför sliter jag som ett djur för att hålla mig därifrån!
 :rolleyes:

Vad gäller sången.. Tack för förfrågan & förtroendet.. Jag vet inte om jag passar till denna? Låten är alldeles för vacker.. Men kanske skulle jag kunna prova.. Men samtidigt är jag så jäkla dålig på sånt.
Jag har ju Guranos låt som jag fortfarande inte avslutat.. Men det är ju så - det är inte alltid inspirationen finns där och då är det tufft att ha nån som går och väntar på att få sin sångslinga klar..

Låt mig få fundera på det..

Tokai:
Sköna harmisar, känns frestande att lägga en sång, men eftersom jag inte har den rätta voicen för den typen av låten så...
Kan nog få till en bra melodi - men en bra sångröst väger nog bättre, latino, smörstekt...
Bra gitarrspel som vanligt.
Gillar stället, oprecist, där pianot spelar lite mer aktivt, "rullande", (som asti sa, tror jag)
Sen har nog det mesta sagt om allt det andra tekniska.

equality:
Hogge: Thnx. PM.at dig.
Tokai: Du har ju ett bra melodisinne och får du till en en sångmelodi och text så... Fundera på saken. Hogge verkar annars avar på gång. Men alt takes har setts och hörts förr.   :D Kunde inte bestämma mig om detta skulle vara en singback eller om pianot skall fronta mer därför blev (som vanligt) lite trevande här och var. Antar att du menar partiet innan sticket som nog behöver putsas till också. Thnx T!
asti: Kul att harmisarna tycks funka. Är inte helt klar över vilka delar du menar. Se f ö svaret till Tokai. Skall se över congasen som är lite väl flitig på några ställen. Tack för feedb!

Åsa:
Lite småspeciell låt sådär, absolut inget jag brukar lyssna till men ändå så fastnar jag, skön lyssning är det. Gillar mest dom lugna partierna, när pianot kommer in gillar jag också men sen blev det lite för struttelistrutt liksom, sen lugnar det ner sig igen och blir så fint så  :) Tycker jag då, som inte ens "kan" musikstilen. Skön låt är det iaf, en soft hes hogge-pipa på det här så  :D

Vill bara tillägga att det är ju himla bra ljud, har loopat låten här ett tag nu, passar väldigt bra i lurarna när man surfar runt  :)

equality:
Åsa: Hej! Kul att du ville hoppa in och lyssna! Ingen stil jag "kan" heller men det blir ju vad det blir och just nu ligger den nog åt bakgrundsmusik när det är instrumentalt. På vägen till något förhoppningsvis mer brukar det vara bra att "checka av" här för tips, råd och kanske dåd. Den är lite struttig på sina håll även utanför sticket som jag gärna har kvar i en eller annan form och skall försöka få mer flyt i övrigt. Tack för bra synpunkter och ditt säkra öra! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion