Forum > Demolåtar
Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp
equality:
LÅTNAMN: fd In my arms
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: muzak?
LÅTLÄNGD: 02:38
KOMPOSITÖR:respektive sångare & equality
PRODUCENT: e
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Vore bra att få checka denna halvfärdiga låt innan jag fortsätter. Hade väl tänkt sång och kanske skall pianot lyftas ut? Lutar det för mycket åt smörig muzak? Nån som vill sjunga? :huh: :unsure:
100107: Pianoversion
----------------------------------------------------------------------------------------
10/1:
Fantastisk respons på min sångförfrågan! Lägger upp inmixade versioner här i den ordning de inkommer. Intressant att höra vilket håll sångaren tar en låt får utifrån ett färdigt (nåja) grundkomp med sin sångmelodi. Gärna synpunkter på mixen!
Hogge - My best friend's girl
Klippte och eq:ade ganska hårt här. Sångspåret bara en 128:a mp3 pga av brutna bredbandskablar hos Hogge.
Kornstad - Varför tro
Andreas sång kanske blev lite svag i mixen? Den distade på några ställen varför regeln nästan drogs ner reflexmässigt. Edit: Lyckades lägga Andréas sång en hel takt sent utom i sista versen. :wacko: Fixat detta nu.
Jonnerstone - Den enda för mig
Perfekta filer. Bara att lägga in i princip. De sköna körerna dubbeltrackade jag. Hoppas det var ok J?
ynot - Vill
Gurano:
Hej å god fortsättning på året!
Soft och tillbakalutat tycker jag att det är. På det stora hela låter det bra men det finns några fnurror i takten (framförallt hos guran men även lite hos pianot)..... kan kanske bero på att det, i denna råversion, kanske är delvis ihopklippt??.
Du är inne på det och för mig är intrycket muzak a la utökad Lars Roos - behagligt och medhårs - kan säkert vara skönt att lyssna på när man är stressad.
Ha det gott
Gurano
Eddi:
Jag hör James G Blunt här något slags desperat röstmässigt skulle passa som tusan. Lite konstiga pianotoner men det handlar nog bara om timing.
Kör på
equality:
Gurano: Thnx. Själv hör jag inga taktfnurror men ser inte skogen för träna. Tänkte det medhåriga skulle uppvägas av det vildare sticket... Får se, kanske tar bort pianot ändå. God fortsättning du också!
Eko: Lyssnade just på honom och han kan låta desperat helt klart! :D Timingen? Om ni orkar några tidsangivelser? Själv tycker jag bara att det låter som det ska! :P Tack för feedb.
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 05.01.2010, 14:01:40 ---Gurano: Thnx. Själv hör jag inga taktfnurror men ser inte skogen för träna. Tänkte det medhåriga skulle uppvägas av det vildare sticket...
--- Slut citat ---
Tänkte att om du lägger in låten i KRs spelare så kan jag säga när/var jag hör fnurrorna - det e ju inte säkert att du håller med - kan ju vara min hjärna som e i otakt :)
Ha de
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida