Forum > Demolåtar
Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp
equality:
--- Citat från: Gurano skrivet 05.01.2010, 14:08:30 ---
--- Citat från: equality skrivet 05.01.2010, 14:01:40 ---Gurano: Thnx. Själv hör jag inga taktfnurror men ser inte skogen för träna. Tänkte det medhåriga skulle uppvägas av det vildare sticket...
--- Slut citat ---
Tänkte att om du lägger in låten i KRs spelare så kan jag säga när/var jag hör fnurrorna - det e ju inte säkert att du håller med - kan ju vara min hjärna som e i otakt :)
Ha de
Gurano
--- Slut citat ---
Tackar, tackar! Nu har jag ju inte nån serverplats och kan inte länka till KR:s spelare. Om du kan tänka dig att klicka på download på Box.net (där låten ligger nu) och spela den i datorns spelare? Det är ju bara att ta bort den sedan.
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 05.01.2010, 14:13:12 ---Tackar, tackar! Nu har jag ju inte nån serverplats och kan inte länka till KR:s spelare. Om du kan tänka dig att klicka på download på Box.net (där låten ligger nu) och spela den i datorns spelare? Det är ju bara att ta bort den sedan.
--- Slut citat ---
Sagt å gjort
Ja detta är på mikronivå - så vem är egentligen jag att peta i 100a-delar - jag som knappt kan hålla en takt ;)
Men i alla fall (i Windows mediaspelare):
0,29-0,30: vid gurafiguren - det stannar upp någon mikrosekund
0,49-0,50: ett ackordbyte lite lite för fort
1.09-1,10: pianot - några toner i lite osynk
1,23-1,24: pianot - någon ton i lite lite osynk
Tja du håller kanske inte med mig (kan vara mina hjärnspöken), men även om du håller med så behöver de kanske inte ändras. De märks ju knappt (men jag hör demi alla fall).
ha de
Gurano
cykeln:
Nice och soft
Bra ljud på gitarren
pianot bra på A-delen/versen
Avslutande lite vildsinta delen av sticket är bra
lite för mycket congaslag i sticket andra A-delen
Inte muzak men soft relax
equality:
Gurano: Jättebussigt! Jag skall ta fram luppen. Den första hör jag tydligt men lite svårare för de andra. Ibland varierar det med dagsformen då jag kan vissa dagar (men inte andra) inte begripa hur jag kunde släppa igenom något så otajt. Tidsangivelserna guld värt. Mina ljudspår ser ut som lapptäcken av alla klipp. :P Thnx!
Cykeln: Håller med dig det är lite för mycket snabba prylar på congasen i det partiet. Ska rensa där. Får väl slänga på sång så att man inte blir KR:s hiss(musik)pojke! :P Tack för snabb och bra feedback. OT: Såg förresten programmet om Perra Moraeus. Verkar ju vara ett intensivt musikliv i Orsa med musikaffären som den naturliga träffpunkten och fikastället(?) Kul!
cykeln:
OTOT
Yepp Per och Pelle i affärn är super (båda spelade i pop-orkesern Hellzephyrs som hade en mindre hit med "Varför sitter alla käringar med hatten på). Köper man en gitarr där så har man service för livet. Kaffe och jordnötter finns alltid framme. Lite interiör från en yra .
Perra och Olle jobbar på musikskolan här - känns rätt bra! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida