Forum > Demolåtar
Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp
equality:
:lol: Bra film! Bjud inga vargjägare bara... Sorry OTOTOT.
hogge:
En underbar inledning med snygga gitarrer & congas. Tyvärr gillade jag det snabba partiet mindre. Det känns lite som två helt separata låtar för mig.. Nu har jag visserligen bara lyssnat en sväng så jag ska köra den några gånger till. Men supergillar som sagt inledningen..
cykeln:
--- Citat från: equality skrivet 05.01.2010, 14:51:10 --- OT: Såg förresten programmet om Perra Moraeus. Verkar ju vara ett intensivt musikliv i Orsa med musikaffären som den naturliga träffpunkten och fikastället(?) Kul!
--- Slut citat ---
mer OT då
VAr ner en sväng på konsum och träffa Perra där - han hade just skaffat en Iphone (har varit på dom lite B) ) och vi kom överens om att starta ett Wivi-band band :D
sorry!
equality:
hogge: Tack Hogge! Var nog inte tänkt att sticket skulle bli så vilt men du vet hur det är "i stridens hetta". Och jag ville inte att den Rooserska pianosirapen skulle koppla ett alltför svårt strupgrepp på mig... Vore sk-thäftigt om du ville sjunga på denna?
cykeln: OTOTOTO TOTO:s Africa är väl bra? Nemen, jag såg förresten Marlena Ernman sjunga Koppången i TV. Lysande på alla vis men mer tekniskt fulländat än känsla blev eftersmaken. Föredrar Tant Fransas sång faktiskt och då är jag inte färgad av något tror jag. :rolleyes:
asti:
Lite bossanovatakter här - känns fräscht och trevligt efter all klämkäck julmusik!
Inledningen är jättefin, första "pianosnabba" delen känns lite ryckig, men nästa "snabba piano"-del är fin!
Tycker pianot kunde vara med lite mer överlag och försiktigt "lägga" harmonierna till gitarren.
Congasen är som helhet lite för stark tycker jag....
Tänker du lägga på sång? Har du melodin klar?
Sköna harmonier!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida