Forum > Demolåtar
CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)
Tantalos:
--- Citat från: asti skrivet 02.01.2010, 13:41:39 ---
www.peterestberg.com/_tmp/Asti-If_I_gave_you_a_piece_of_my_heart.mp3
--- Slut citat ---
Härlig låt. Jag älskar 6-takt. Jag tycker det är riktigt bra. Det svänger. Instrumenten låter bra. Orgeln och tremologitarr-grejen utmärker sig särskilt. Sången är snygg. Härligt stråkbreak.
Det enda jag kan anmärka på i mixväg är lite mesiga trummor och alldeles för mycket basfrekvenser. Annars tycker jag att det är en riktigt välgjord kanonlåt. Definitivt någonting man kan lyssna på repeat en stund..
asti:
--- Citat från: Tantalos skrivet 04.01.2010, 04:19:17 ---
--- Citat från: asti skrivet 02.01.2010, 13:41:39 ---
www.peterestberg.com/_tmp/Asti-If_I_gave_you_a_piece_of_my_heart.mp3
--- Slut citat ---
Härlig låt. Jag älskar 6-takt. Jag tycker det är riktigt bra. Det svänger. Instrumenten låter bra. Orgeln och tremologitarr-grejen utmärker sig särskilt. Sången är snygg. Härligt stråkbreak.
Det enda jag kan anmärka på i mixväg är lite mesiga trummor och alldeles för mycket basfrekvenser. Annars tycker jag att det är en riktigt välgjord kanonlåt. Definitivt någonting man kan lyssna på repeat en stund..
--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar låten! Ska försöka få till lite bättre trumljud mha Emu!
Får ta och kolla det här med basfrekvenserna! Menar du elbasen eller de lägre frekvenserna som helhet?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
bow35:
Tycker att basfreqvenserna gör lite av feelingen.
asti:
--- Citat från: bow35 skrivet 04.01.2010, 10:16:46 ---Tycker att basfreqvenserna gör lite av feelingen.
--- Slut citat ---
Håller med om att elbas-spelet är viktigt och lite av "ryggraden" i låten och den ska vara ganska framträdande,
men ibland är det svårt att få rätt nivå på basen när man mixar i hörlurar som jag gör!
Brukar provlyssna slutmixen på min stereo, men det blir inte alltid av, så det kan slinka
igenom mixar med för stark/svag bas ibland.
Jag var osäker på om Tantalos menade att mixen generellt var för "basig", för stark i de lägre frekvenserna
eller om det enbart gällde elbasen!
/Asti
bow35:
Om det är det trasiga soundet han menar så är jag av motsatt åsikt. Jag gillar det lite trasiga soundet som rör sig speciellt i de nedre registrerna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida