Forum > Demolåtar

CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)

<< < (9/10) > >>

asti:

--- Citat från: bow35 skrivet 04.01.2010, 11:13:23 ---Om det är det trasiga soundet han menar så är jag av motsatt åsikt. Jag gillar det lite trasiga soundet som rör sig speciellt i de nedre registrerna.

--- Slut citat ---

Är inte riktigt med på vad du menar med det "trasiga soundet"! Kan du förklara det lite närmre,
så jag vet hur jag ska få till det i fortsättningen också?  :)

Rattlesnake:
Riktigt bra låt!
Det enda jag saknar är lite mer tyngd i mixen (Emu's version är åt rätt håll) och mer processad sång. Testa ADT, dra på rejält!
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=17872.0

Lite mera "nice to have", petitesser:

Reagerar lite på en uttalsgrej, "heart" låter lite väl småländskt, mera som "hat". ;)

Trummorna låter lite maskingevär på upprepade slag, men soundet är rätt. Kan nog tycka att spelet kunde vara lite mer levande också.

Stråkarna har lite svårt att bestämma sig för om de skall låta riktiga eller låta mellotron. Det enklaste är att få mellotronljudet, så testa köra dem genom en bandmättnad/rördistplugg.

Men häftig låt, blev sugen att göra en 60-talslåt (till). B)

Emulator:
Rattle, du kanske kan köra en repa med trummorna?

De jag har gjort är logicloopar, så jag har ltie meckigt att ändra dem :lol:

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.01.2010, 13:26:56 ---Riktigt bra låt!
Det enda jag saknar är lite mer tyngd i mixen (Emu's version är åt rätt håll) och mer processad sång. Testa ADT, dra på rejält!
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=17872.0

Lite mera "nice to have", petitesser:

Reagerar lite på en uttalsgrej, "heart" låter lite väl småländskt, mera som "hat". ;)

Trummorna låter lite maskingevär på upprepade slag, men soundet är rätt. Kan nog tycka att spelet kunde vara lite mer levande också.

Stråkarna har lite svårt att bestämma sig för om de skall låta riktiga eller låta mellotron. Det enklaste är att få mellotronljudet, så testa köra dem genom en bandmättnad/rördistplugg.

Men häftig låt, blev sugen att göra en 60-talslåt (till). B)

--- Slut citat ---
OK, ska kolla upp det där DDT eller vad det hette! Risken är väl att det låter lite visset se'n...?  :unsure:
Jomen det är en hatlåt med tydliga rasistiska inslag!  :)
Trummorna är mycket riktigt AK5 och när man använt dom finns det inte så mycket levande längre... :wacko:
Stråkarna kunde aldrig bestämma sig, så det gjorde jag åt dom! Riktigt veliga pluggar!  :)
Har du något förslag på bandmättnad/rördistplugg? Har ingen sådan själv.
Roligt att du gillar låten och jag har nog själv samma synpunkter - trummor och sång är lite mesiga!
Hoppas på hjälp av någon vad gäller trummorna! :rolleyes:
Tack för synpunkter och lyssning!
/Asti

asti:
Har gjort en ny version där jag processat sången och trummorna, samt upprepar slutklämmen!
Bättre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion