Forum > Demolåtar

CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)

(1/10) > >>

asti:
CPG har nyktrat till efter nyårsfirandet och ville göra en poplåt, så vi gjorde den här i 6/8-delstakt. Ha gärna synpunkter på vad som helst (utom mellandagsrean)!

Låttitel: If I gave you a piece of my heart
Längd: 3:05
Musik & Text: CPG
Sång: CPG
Stråkar & ak.gitarrer: Asti
Övriga instrument: CPG
År: 2010 (känns lite märkligt att skriva det)

www.peterestberg.com/_tmp/Asti-If_I_gave.mp3

MaxB:
Har laddar ner i mp3-spelaren och tar med mig. Altid lika intressant att höra ett nytt alster från "eder dubbelnatur".

Harmonica mike:
Tjoho Asti.

Då skall vi se vad du har totat ihop denna gång.Ja men detta biter lite på mig,en av dina bättre tycker jag.Här har du lämnat skeppet(läs deppet) och kastat dig in i skalbaggs fundamentet(läs teorin),tycker du gör det med bravur.Jag kan ha lite svårt för dessa evinnerliga krumsprång i harmoniken som utgör basen i skalbaggs filosofin,kanske därför jag har så svårt för den musiken..?
Nåväl,det handlar inte om  mina funderingar,utan om din låt.

Mix/sång/lir tycker jag låter bra.För absolut fulländning:Förenkla harmonin lite så inte alla passager blir så uppenbart skalbaggsbetonat - skriv musik som kommer från hjärtat och inte från teorin kanske man skulle kunna uttrycka sig..Förövrigt så kan jag inte ett smack om detta så lyssna inte på mig  utan rocka på  :)

Mike

cykeln:
Denna hade jag trott varit pennad av asti - låter lite mer "moget"
Snygga guror och orgeln är helfin
Skulle önska lite mer Lennonsk vasshet i rösten och eko
Kul idé med stråkpartiet men ljuden är inte så roliga
Bra låt

Eddi:
Bra grabbs!
Free like a bird slår igenom tydligt. Mysigt. Sskulle gärna vilja höra mer skalbagskörer på versuppgångarna. Det lugna stycket är Astiskt och trevligt. Slutet är alldeles för abrupt man blir nästan arg :angry: Dels för att låten är slut och för att den liksom tar slut så abrupt efterlyser lite mer spel eller kanske till o med fade out för jag vill ha kvar harmonikänslan - länge - länge.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion