Forum > Demolåtar
CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)
freddy:
Bra sång och bra mix. Håller med Emu om trummorna. Men tyckte dom blev lite dominanta i hans version. Däremot tror jag det virvelljudet skulle passa fint i originallåten, även pukorna låter lite för snälla i originalet (enligt mig).
Inte mycket att säga annars. Jobba lite mer med trummornas sound. Speciellt virveln, sen är det nog klart. Mix i övrigt känns bra i mina öron som sagt.
asti:
--- Citat från: equality skrivet 03.01.2010, 17:32:02 ---Mr Cinzano? :unsure:
På versen stundals schysst puls men lite konstig baktakt där i mitten. Kanske testa att förskjuta ett par fjärdedelar på cymbalen??
--- Slut citat ---
Antar att han tänker på Asti Cinzano! :) (Mousserat italienskt vin, s.k. spumante)
Ja, jag är inte helt överens med "baktakten". Får se vad Emu kan hitta på...
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 03.01.2010, 19:17:20 ---Bra sång och bra mix. Håller med Emu om trummorna. Men tyckte dom blev lite dominanta i hans version. Däremot tror jag det virvelljudet skulle passa fint i originallåten, även pukorna låter lite för snälla i originalet (enligt mig).
Inte mycket att säga annars. Jobba lite mer med trummornas sound. Speciellt virveln, sen är det nog klart. Mix i övrigt känns bra i mina öron som sagt.
--- Slut citat ---
Tror också Emus trumljud kan passa - gäller bara att få till takten! :o :)
Kul att du gillar sång och mix!
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
asti:
--- Citat från: drloop skrivet 03.01.2010, 21:22:32 ---
--- Citat från: asti skrivet 03.01.2010, 16:25:37 ---
--- Citat från: drloop skrivet 03.01.2010, 15:01:07 ---Inte för att det kanske är världens bästa erbjudande, men jag kan tänka mig att mixa om ni vill.
Skulle vara jättekul att få lägga mina händer på denna låt.
--- Slut citat ---
Det vore iofs spännande att se hur det kunde låta, men det är ju en del praktiska problem med att skicka ett helt projekt!
Jag har nästan 20 spår i projektet, varav minst ett dussin audio-spår förutom ca ett halvdussin midispår till olika vst-pluggar!
Är osäker på hur man praktiskt skulle lösa detta på ett någorlunda smidigt sätt!
/Asti
--- Slut citat ---
Mycket enkelt.
Exportera ut varje spår för sig i 44.1khz 24 bitar.
Zippa och skicka via skickafilen.se till mig.
Enkelt och lätt.
Men gör det efter ni fixat trummorna... :D
--- Slut citat ---
OK, så kan man göra! Vill du ha varje spår helt utan eq och effekter?
Vi avvaktar tills trummorna är OK!
Jag kanske försöker få till lite körspår också om jag kommer på något som låter vettigt......
/Asti
asti:
--- Citat från: drloop skrivet 03.01.2010, 21:50:16 ---Japp utan eq och kompressorer.
Men är det tex en effekt som du gillar eller är väsentlig för din låt skickar du med den som den är med effekter å allt.
--- Slut citat ---
Audiospåren har jag tyvärr inspelade effekter på (POD och extern reverb/delay-enhet), så där kan jag bara utelämna eq!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida