Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Around, look around
Kornstad:
Skön låt! Tycker du har fått till ett riktigt bra sound på låten, men jag håller med Uriah om att sången måste fram mer.
Jag tror inte att man skulle reagerat på de "sura" tonerna på samma vis om du visade mer säkerhet i sången.
Det känns verkligen som om du inte är riktigt säker på om du skall klara att sjunga det, fast du faktiskt gör det.
Sjunger du om det igen nu när du vet att du fixar det och försöker behålla den övertygelsen när du sjunger, så tror jag att det kommer bli en helt annan känsla i det. svammel...?
MaxB:
--- Citat från: freddy skrivet 28.12.2009, 11:15:26 ---Hade gärna hört lite mer reverb på trumman, dom känns lite torra nu mot resterande bandet som jag uppfattar som blöta. Speciellt virveln är styvt torr. Låter lite märkligt när allt det andra är blötare.
Den akustiska gitarren som kommer in är lite ostämd tyvärr, tror det är G eller H strängen, sen skulle jag vilja ha den en aning mer komprimerad, så den blir jämnare.
Sången tycker jag du inte passerat någon gräns, det är nog snarare så att du bara är ovan. Du har ju stödet på toppen och du behöver nog trycka på lite mer på botten. Jag hoppas du står upp när du sjunger?
Sjung mer i dessa höga och låga register så är jag säker på att det kommer ge sig, du kommer få mer kontroll och det kommer gå lättare.
--- Slut citat ---
Ska se var jag kan placera trumlooparna. De bör ju stå i samma rum.
Akustiska gitarren är troligen ostämd. Gjorde det på gehör innan. Den ska läggas om framför kondensatormikrofonen. Då blir det nog jämnare nivåer också. Här använde jag en dynamisk mik som var snabb att få fram. På elgitarrspåren använder jag "Rustocaster" från Kina (som är superskön att spela på :wub:). Den stämmer jag numera ofta högre upp på halsen då det är där jag spelar mest, som du tipsade om tidigare!
--- Citat från: Kornstad skrivet 28.12.2009, 11:44:52 ---Jag tror inte att man skulle reagerat på de "sura" tonerna på samma vis om du visade mer säkerhet i sången.
Det känns verkligen som om du inte är riktigt säker på om du skall klara att sjunga det, fast du faktiskt gör det.
Sjunger du om det igen nu när du vet att du fixar det och försöker behålla den övertygelsen när du sjunger, så tror jag att det kommer bli en helt annan känsla i det.
--- Slut citat ---
Ja, sången ska övas på. Jag står upp då jag sjunger. Men stämbanden ska med övning slappna av mer. Övning, övning behövs och det känns hittills inte rätt att använda Melodyne. Återstår att se om jag fixar det.
Tack för lyssning tips och kommentarer!
Dividend:
inte läst kommentarer.
Introt låter finemang, men undrar inte om inte din röst "funkar" till låten. Alltså jag känner inte till din röst, men kanske upp nån not eller halvnot? Fast du träffar ju noterna, personligt :)
gillar annars stuket, lite Dire straits på nån platta.. Och spel och ljudbild är kanon.. Verkligen!
McGreen:
Melike...jag är sjukt inne på Mellotron och Taurus,
Jag tycker inte att sången stör mej betr pitchen, men skulle vilja ha lite större sångljud. Mer kompressor, lite mindre topp (ess) och en kombination med reverb och delay som i sig kan vara lite vassare i toppen....
Trummorna är som någon sa i torraste laget och virveln kanske är lite mer piccolo än djup.
Renodla arret så att det inte är så många ljudande saker som ligger genom hela låten, utan tänk i olika scener och instrumentera därefter, jag uppskattar verkligen brejket i mitten och skulle vilka ha ännu mera bröl när Taurusen kommer in, typ som i Afterglow med Genesis.
Well done! Jag skulle gärna vilja göra ngt samarbete med dig mannen, det här talar till mina sinnen!
Emulator:
McGreen! :o Fanken, hur e leget? LTNS!
Nåvälk, herr gröns bas är inte att leka med maxb, kan varmt rekommendera :D
GOtt nytt på er!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida