Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Around, look around

<< < (3/5) > >>

MaxB:

--- Citat från: McGreen skrivet 29.12.2009, 19:07:33 ---Melike...jag är sjukt inne på Mellotron och Taurus,
Jag tycker inte att sången stör mej betr pitchen, men skulle vilja ha lite större sångljud. Mer kompressor, lite mindre topp (ess) och en kombination med reverb och delay som i sig kan vara lite vassare i toppen....
Trummorna är som någon sa i torraste laget och virveln kanske är lite mer  piccolo än djup.
Renodla arret så att det inte är så många ljudande saker som ligger genom hela låten, utan tänk i olika scener och instrumentera därefter, jag uppskattar verkligen brejket i mitten och skulle vilka ha ännu mera bröl när Taurusen kommer in, typ som i Afterglow med Genesis.

Well done! Jag skulle gärna vilja göra ngt samarbete med dig mannen, det här talar till mina sinnen!

--- Slut citat ---

Hej!
Kul med bra kommentarer. Jag är inte säker på att jag kan göra allt du tipsar om eftersom jag inte kan tekniken så där jättebra. Jag är liksom självlärd på det mesta, har hittat lite här och lite där.

Ja mellotroner är underbara! Gör du musik? Vad och var? Har du musik nånstans för lyssning?

Just den här låten har jag skrivit en "inköpslista" till, ett antal saker jag vill göra. Får komplettera listan med dina tips och gärna fråga dig om det jag inte vet hur jag ska göra.

Nu ska jag testa att lägga lite av de grejerna på nästa version. Får se hur mycket man hinner, klockan är redan övet tio...

cykeln:
Fin komposition - bra!
Helsåld på gitarren - super!
Jobba på sången, ja.
Mera fläsk på trummorna
Lite PF-f är det väl

MaxB:

Jobbat på kvällens sång. Även lagt om körerna.
Vet inte hur jag ska få större sång-ljud, tips nån?
Har lagt kompressor på sången men är inte säker hur det ska göras... 
Nu är det mer fläsk i trummorna tror jag.
Har däremot inte hunnit renodla arret.
Sologitarr ska läggas om mer sparsmakat också har jag tänkt men lämnar det till sist kanske.
Upptäcker att datorn går på knäna och knäpper och har sig...
Får jobba på det också...

http://boom.shivas.se/music/MaxB_AroundLookAround_20091229.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_AroundLookAround_20091229.mp3[/mp3]

freddy:
Tidig morgon, så jag kan inte dra på så mycket här.

Men fan, mixen låter skitbra tycker jag. Helrätt för stilen! Din bästa mix hittills? Allt låter tydligt och bra.

Kanske kunde sången vara lite blötare. Det knäpper lite om mixen, tänkte på det speciellt under solot.

Sen får du ta och städa upp sångspåren mellan fraserna, klippa bort eller sänka munljuden, för dom kom fram nu med kompressorn! :) Smackas en del i början. Hehe.

Nu har jag inte läst denna från början, men det låter mycket pink floyd! Lite delay på sologitarren?

Riktigt bra Max!

clavinova:
Version 2 är kalasbra! :-)

Inget mummel längre. ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion