Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Around, look around

<< < (5/5)

MaxB:
Ingen som hört och känner igen detaljen från Moody Blues mästerverk "Isn't Life Strange"?

Lyssna 3.21 in i den här videon:

Håkan Nilsson:
Lite väl sorgligt för mig... Men sången är bra, låt bli att dubba den. Det är bättre att acceptera hur man låter. Fast det är svårt i mitt fall. I alla fall när jag försöker sjunga någorlunda snyggt.

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 02.01.2010, 14:11:16 ---Lite väl sorgligt för mig... Men sången är bra, låt bli att dubba den. Det är bättre att acceptera hur man låter. Fast det är svårt i mitt fall. I alla fall när jag försöker sjunga någorlunda snyggt.

--- Slut citat ---

Jag mins inte att jag dubbar sången. Kör på flera ställen men inga dubletter på samma ton nånstanns tror jag. Så den är sorglig? Har inte tänkt på den på det viset. Ska lyssna igen och se om jag hittar det... Är det text eller melodi eller instrument som är sorgligt?

Tokai:
Tycker mellotronen spelar mycket förutsägbart, följer ackorden alttför slaviskt. Hade nog önskat mig att den skar sig lite mer mot harmisarna.
Sista delen av låten sjunger du gudomligt. Låter som Bono. Borde kanske göra det från låtens början?
Lite lurigt det här; lyssnade på spelaren på s 1. Sen upptäcker jag att det finns 3 till? Är 1:an uppdaderat till version 4?
Ok är väl bara att lyssna...

Version 4.
Basen sjunger för mycket i början.
Elvis hasn´t left the building!
Mycket bättre nu + vad gäller mellotronen (den hörs iallafall mindre)
oh lala oh lala härligt - men högre!
Trumfillsen är fortfarande otajta. In och midi editera eller nåt!
Kalaslåt på det hela taget!

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 02.01.2010, 19:06:25 ---Tycker mellotronen spelar mycket förutsägbart, följer ackorden alttför slaviskt. Hade nog önskat mig att den skar sig lite mer mot harmisarna. Sista delen av låten sjunger du gudomligt. Låter som Bono. Borde kanske göra det från låtens början?

--- Slut citat ---
Jag tycker mellotronen ska spelas så här "förutsägbart" i den här låten. Sjunger gudomligt i sista delen...  :wub: öhh tack! Sångmässigt har jag haft en del problem att få styrka i rösten. Har övat mycket och lagt om sången många gånger och tror inte jag kan göra första delen bättre i dagsläget. Däremot är kören inte så tajt som jag skulle önska i den andra delen men jag ids inte arbeta mer med den nu. Dags att hitta nästa projekt.

--- Citat från: Tokai skrivet 02.01.2010, 19:06:25 ---Lite lurigt det här; lyssnade på spelaren på s 1. Sen upptäcker jag att det finns 3 till? Är 1:an uppdaderat till version 4?
Ok är väl bara att lyssna...

--- Slut citat ---

Tack, jag kontrollerar och ser att jag missat uppdatera länkarna i första inlägget. Nu är det gjort! Tack för påpekandet!

--- Citat från: Tokai skrivet 02.01.2010, 19:06:25 ---Version 4.
Basen sjunger för mycket i början.
Elvis hasn´t left the building!
Mycket bättre nu + vad gäller mellotronen (den hörs iallafall mindre)
oh lala oh lala härligt - men högre!
Trumfillsen är fortfarande otajta. In och midi editera eller nåt!
Kalaslåt på det hela taget!

--- Slut citat ---

Trumlooparna är inte gjorda av midi så det är för stort jobb att editera dem. Tror det här är ett klassiskt fall, där looparna är tajta men inte jag.  :wub: Jobbar på det...
Tack för lyssning och kommentar!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion