Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Var Finns En Plats

<< < (6/11) > >>

MaxB:
Ja, det är bra att du nu börjat skriva att du inte kommer ändra på något vid denna tidpunkt.
Då kan vi anpassa våra eventuella synpunkter utifrån vad du vill höra.

Och tack för gitarrer och pedalsteel, det hade jag glömt. Jag kände vid lyssning att det inte passade i den versionen av min väns låt. Men det är kul med samarbete. Ibland blir det colab, ibland inte.

freddy:

--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 20:11:42 ---Nu tror jag du och jag ska låta varann vara ifred.
Du klarar dig fint utan mina åsikter och jag utan dina.

Hej svejs, namnbroder.

--- Slut citat ---

Yes, jag ger upp nu, det är som att prata med en vägg ändå.

Lämnar er "ifred" i denna och framtida gränslandet-trådar.

ydderF:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.12.2009, 21:38:31 ---Då kan vi anpassa våra eventuella synpunkter utifrån vad du vill höra.

--- Slut citat ---

OMG, för en kommentar..
Jaha, ska man börja med barnsligheter nu då....

Nä, tror inte det..

asti:
Suveränt spelat - jag älskar det här bluegrasskompet med banjo, akustisk gitarr och steel/dobro och sköna "öppna" harmonier - kan man säga så?  :wub:
Jag är inne på Eq:s linje att det lite "hurtiga" sångsättet inte riktigt stämmer med det övriga! Åsa sjunger som vanligt jättefint, men symbiosen mellan
sång, musik och text fungerar inte lika bra som man blivit bortskämd med.  Man har ju också jättestora förväntningar när ni presenterar en ny låt!
Lite intimare/närmre sång och kanske mer stämsång skulle förstärka.....?  :unsure:
Såg också någon kommentar om att basen var lite traditionell och kanske "fantasilös" vilket möjligen också kunde förstärkas med en ståbas alt lite "yvigare" elbas?
Jag verkar kanske negativ, men jag njuter i fulla drag av det här och vill bara att ni ska få till det optimalt! Mer gräs åt folket!  B)
/Asti

ydderF:
Tusen tusen tack, Asti!!

Din kommentar var aldeles befriande!!!
Du är inte alls negativ!
Jag kan på ett vis fatta va du mena, men på andra sidan så har vi ( Gränslandet ) "lärt" oss att gilla
utrycket på denna låten.
Vi får se om den tåler tidens tann, som det heter på norsk ;)

Ja, basen håller jag med om, den borde bli spelat av en människa, inte en computer som den gjör här.
Hoppas min gode vänn Erik tar en tur över och lägger lite bas, på flera låtar faktisk.
Dom fyra sista låtarna har varit plugs, och det är ju inte riktig för bluegrass, men man tar vad man haver :)

Tack igjen för lyssningen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion