Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Var Finns En Plats
equality:
--- Citat från: cykeln skrivet 10.12.2009, 11:06:00 ---
Lite schlager och - I like it!
Du har rätt jag måste försöka få ur mig någon mer opitimistisk text. Har faktiskt nyligen skickat en helt optimistisk och enkel till Åsa för påsyn - vi får se vad det blir.
--- Slut citat ---
Schlager, exakt! Jag tycker det är så fyndigt för alla vet hur det är på IKEA och det kan ju vara helt surrealistiskt utan att möblerna är snea! :P Det blir en skön effekt i nåt alla känner igen sig i. Lite samma sak som den där "ingen vill veta var du köpt din tröja", som jag också gillar skarpt. Jag menar heller inte att texten måste vara optimistisk, bara att det musiken åtminstone vid första lyssningarna lät gladare än texten. Sedan kunde det vara kul för er CD-skivas bredd, om jag nu får ha synpunkter på det, med något som bryter av.
ydderF:
Ennu et OT,
men för mig består en låt av tre delar: Text, Melodi och arrangement.
Jag tycker alla är lika viktiga i dag.
När jag var yngre, brydde jag mig nästan inte om text,
men på min trettiårsdag fick jag Time Out Of Mind med Dylan.
Efter å ha hört " Not Dark Yet" från den skivan, så har jag aldrig varit den samma. :)
Jag tycker att texter ska va musikalska, självklart..
Bästa ex på det är nog Beatles.. Men dom va ju bara bäst.. :rolleyes: :)
Alatar:
--- Citat från: equality skrivet 11.12.2009, 00:08:38 --- Det blir en skön effekt i nåt alla känner igen sig i. Lite samma sak som den där "ingen vill veta var du köpt din tröja", som jag också gillar skarpt.
--- Slut citat ---
Håller med, fick också associationer till denna låt. Bra text.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida