Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Var Finns En Plats
MaxB:
Jag blir kluven till att skriva då allt blir så svart/vitt i ordväxlingen mellan "FreddydderF".
Jag har ett bra tips på något som skulle höja den medryckande potentialen i den här låten men eftersom man går snabbt vidare till nästa projekt så låter jag bli...
freddy:
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---
Varför skriver du så?..
--- Slut citat ---
För att jag upplever det så när man inte kommenterar kritik man får och aldrig ändrar en låt. Det är väl inte så konstigt?
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---Är det värkligen nödvendigt?
--- Slut citat ---
Ja, eftersom jag var ganska medveten om att det sakliga i mitt inlägg som många andras skulle ignoreras.
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---Åsa och Stefan blundar absolut inte för kritik!
Dra inte dom inn i det.
--- Slut citat ---
Vet inte hur det funkar i Norge, men när jag säger "ni" i detta sammanhang så syftar jag på gruppen som helhet, inget annat. För övrigt har jag hört att det var samma med slipover, åsas andra projekt, så jag vet inte jag. :)
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---Man blundar inte för kritik bara fordi man inte hoppar upp av stolen och springer inn i studio rummet och gjör om saker bara för at du tycker nåt!
--- Slut citat ---
Självklart inte. Skit gärna i mina åsikter, men det är inte så svårt att se ett mönster. Jag ser ju även vad andra skrivit och hur det bemöts.
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---Kanske jag har en anorlunda ide på hur Åsa ska låta enn du? Annan smak?
Har du tänkt på det?
--- Slut citat ---
Ja, visserligen. Men om det låter dåligt så har jag svårt att tro att någon vill ha det så? Jag förstår självklart att alla har olika preferenser när det gäller musik och det är olika inom olika stilar.
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---Jag jobbar som heltids musiker ( som du kanske kommer ihåg från PM jag skicka )
så det betyder att jag går fort vidare på nästa project och några gånger så kan det gå lite fort i svängarna på mixen. Och ska alt detta ut på skiva så ska det mixas och mastras om igjen av en proffs, så jag är inte så bekymrad för ljudet.
Vi/jag är mer interesserad av att höra om folk gillar låten.
--- Slut citat ---
Återigen, vad har det med saken att göra? Du kanske förstår att andra också jobbar med musik här, alternativt har heltidsjobb/familj eller studier?
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 19:05:41 ---Til sist så vil jag säga att du tränger inte skriva i våra trådar om du ska va spydig.
--- Slut citat ---
Att inte svara någon som tagit sig tid att kommentera dina låtar är minst lika spydigt som något jag kan ha sagt.
Sen är det "Kul" att du först verkar skitförbannad här och även i det PM du skickade för att senare verka lite positiv och säga att inget är farligt. PMS?
robblar:
1) Jeg synes denne her passer fint inn blant deres andre låter. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg har ører, og mine ører synes dette her er bra, svært bra. (Vägen er fortsatt min favoritt, dog :)
2) Jag gillar kötbullar m/lingon. Fritt etter Olsson: "Går JAG på IKEA är det oftast för at äta köttbullar m/ potatismos + lingon."
3) Set meg opp på lista di hvis du tar forhåndsbestillinger av plata :)
4) Pardon my norwegian, jeg bor noe lenger unna grensen enn ydderF ;)
Åsa:
men ojoj det blir så stort av allt..
ydderF berättade att han gör så pass bra mixar han hinner göra och skulle det nångång bli skiva så låter han ett proffs mixa, det är väl inget konstigt. Sen är det ju inte så att vi inte alls lyssnar, låtar har ändrats tro det eller ej ;) efter tips och råd här, och som sagt, nåt man får höra om en låt kan man ta med sig till nästa.
Och vad nu Slipover har med denna låt att göra förstår jag inte alls.
Åter till låten....?
ydderF:
Here we go again :wacko:
Freddy,
Om jag inte er enig i folks åsikt, så betyder det inte att jag skiter i dom!!
Stoooor skillnad där!!
Åsa, Stefan och jag svarar så godt vi kan och så hyggelig vi kan, kom ihåg det!
Nu tror jag du och jag ska låta varann vara ifred.
Du klarar dig fint utan mina åsikter och jag utan dina.
Hej svejs, namnbroder.
MaxB,
ja du också, läs va jag skrev innledningsvis:
Här är citat itillfelle du har for bråttom att skrolla:
--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 14:53:25 ---
Den här laddas upp, som dom andra, under färdiga demos, så bli inte arga om vi inte ändrar på det ni föreslår på detta tidspunkt.
Vi sätter pris på alla synspunkter och vi tar med oss ros och ris på vägen :)
Tack!
--- Slut citat ---
Och kommer jag inte ihåg fel, så satt jag två timmar och la gitarrer och pedalsteel på din låt,
som du inte gillade nåt av. Blev jag sur? nope, overhodet inte. Der är fair and square, men säg inte att jag inte tar mig tid!!
Robblar,
tusen takk! Kjipt at du må lese alt vrøvelet her nå, men men..
Jeg sier helt klart i fra hvis vi får en plate på beina ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida