Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Var Finns En Plats
Marruschkka:
Men snälla rara ni..ni utför stor-dåd här på kr :rolleyes:..men det saknas feed-back från er på andras alster..det är nog det som folk känner..risken finns ju att det blir bara en stor show-off bara.
Har ni tänkt på det, undrar jag?
/Marre
Wernborg:
Cykeln, du brukar balansera på slak lina i dina texter tycker jag. Och det är positivt. Jag gillar när "vanliga" ord huserar i sångtexter så länge det låter snyggt. Det tycker jag är viktigt, mindre vad som sägs egentligen. Sån är jag. Tänker på IKEA och snea i denna text. Tycker tyvärr det känns ganska krystat i denna låten och det hörs i Åsas framförande. Åsa, du skrev att det inte få bli för mycket teater. Du har riktigt, riktigt långt kvar till överspel kan jag lova. Släpp loss vetja.
Arret är väldigt fullt i denna låt. Inget så mycket andningspauser eller dynamik.
Nja, inte en av era bästa denna gång, men så kan det va ibland.
Kanske är jag så kritisk för att låten i sig är jävligt skön, med roliga harmisar. I mitt huvud låter detta westcoast slick fusion nämligen. Typ Lee Ritenour, Larry Carlton, Bill Champlin. Fast på fel språk och med fel instrument. :lol:
Nästa! :D
MaxB:
Nästa, det är nog jag det :lol:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.12.2009, 23:17:52 ---...det saknas feed-back från er på andras alster..det är nog det som folk känner..risken finns ju att det blir bara en stor show-off bara...
--- Slut citat ---
En sån risk är tyvärr överhängande eftersom ni tillsammans är väldigt bra! Det kan (utan att ni menar det) leda till att andras alster flyttas till bakgrunden. Inte bara att vi andra lätt kan bli för självkritiska och inte "vågar" presentera eget material, utan även att vi inte får den respons vi behöver för att kunna utvecklas, respons även från er som redan kan massor och därmed potentiellt kan ge massor.
freddy - demopostningar
Antal egna demotrådar: 15
Postar i egna trådar: 173
Postar i andras trådar: 945
Ratio: 84.53 %
ydderF - demopostningar
Antal egna demotrådar: 18
Postar i egna trådar: 174
Postar i andras trådar: 96
Ratio: 35.56 %
Jag är mycket tacksam för den respons Freddys ger mig och andra, tacksam att han säger att min gitarr är falsk på mitt senaste försök. Jag har därmed lärt mig att jag själv kan intonera mina gitarrer. Tror att även Ydderf kan kunna bjuda på massor av bra tips till många på KR. Lets begin!
Alatar:
Alltså enligt mig är det helt OK att vissa kommenterar mer och vissa kommenterar mindre.
Jag själv brukar ibland kommentera mycket, ibland lite. Men jag skulle inte vilja känna mig tvungen att kommentera.
Folk på forumet är olika helt enkelt.
ydderF:
Tack, Marruschkka,
Om du ser på Åsa och Cykelns demokvota, så är dom upåklagliga :)
Så detta gjelder inte dom, tycker jag..
Ska pröva att laga en bild på mig själv, så kanske nåt kan förklaras:
Jag jobbar 24/7 med musik. Det är mitt levebröd.
Spelar och analyserar musik för andra hela tiden.
Samtidig är musik mitt passion/hobby. Så jag klarar inte att bara " gå från jobbet ".
Jag kommer hem och pysslar med musik. Den musiken hamnar här. Och Myspace og lite på You Tube.
KR är ett ektremt levande forum, så det kommer nya saker hela tiden,
så jag klarar inte att hinna kommentera och skapa musik hemma själv samtidig.
Då vet jag att forums polisen säger: men tänk om alla var och gjorde som du
Men tänk om alla var som Emulator eller som Åsa eller som dig själv? Det hade ju häller inte blitt så lyckad vel?
Det är ju just att vi tänker och handlar olika som gjör att ett forum blir levande.
I början på KR så tänkte jag bara lägga ut ett par demos, men så hörde jag Åsa och läste Cykelns texter,
och tänkte shit va cool det ville varit att collaba med dom.
Så var det så himla jädrans roligt att, jag har nästan inte hunnit att jobba :D
Och det är värkligen inte för att show off!! Vi älskar det vi gjör och klarar inte att stoppa!! :)
Jag kommenterar det jag räcker och forstår, kjära ni!
Och MaxB, jag sa til dig att din gura var sur for nån låtar sedan ;)
Tack alatar, för att du forstår.
Wernborg, tack för att du lysssna. Vi kommer nog starkare tilbaks :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida