Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Var Finns En Plats

<< < (3/11) > >>

Emulator:
Ja, det är faktiskt det bästa med att göra musik. När man är klar, genomnöjd med allt, och lyssnar ett par gånger :D

Åsa:

--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 17:46:09 ---Åsa och är mest nöjd med den här, men det beror ju också att den är det färskaste :D
Så är det alltid.

--- Slut citat ---

:lol: Jaja, jag vet haha! Jag blir så engagerad och medryckt så jag känner ju sådär för varje låt som blir klar!
Den här kanske vid närmare eftertanke inte är den mest Gränsländska låten och kanske heller inte den bästa men OJ så OTROLIGT rolig den var att sjunga alltså!! Är helt svag för dom där sköna harmonierna också :) Så jo äh, den är bland mina favoriter!

..lite offtopic så ringde dom från Hudiksvalls Tidning idag, dom hade fått tips om att Gränslandet låg med på Dalatoppen hehe!
Vill ni rösta så är det fritt fram, http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/program/index.asp?ProgramID=2125

Och tack för lyssning och kommentarer jonner, emu och clemens  :) :)

freddy:
Yes, även jag är väl inne på samma spår som tidigare lyssnare.

Kritik blundar ni totalt för, men jag ger lite ändå:

-Gitarren känns ibland lite stolpig, och bitvis lite otajt. Saknar det härliga svänget som borde finnas där. Lägg om?
-Åsas sångljud är fortfarande bland det sämsta jag hört med henne, det finns andra som lyckats mycket bättre här. Det saknas värme och lite botten enligt mig. Det låter bara konstigt. Det har jag iofs påpekat förut och ni har meddelat mig att ni inte alls håller med så.. :D
-Oengagerat var ordet. Ge åsa en kopp kaffe innan nästa inspelning, både låt och sång känns lite sömnig faktiskt.

Ni kan mycket bättre, det har jag hört förr. Nu känns det som en stress efter en full skiva och hantverket blir lidande.

Produktion utöver sångljudet är riktigt bra, som vanligt. Tumme upp för det!

equality:
"Går jag på IKEA är möblerna helt snea."  :lol: Det är tammef helt lysande. Jag tycker det är skitbra. Ni är mina nya idoler!  :D
Tankarna går till Crosby, Stills & Nash, P Simon och akkegruppen America (om nån minns dom, f ö prod av "den femte Beatlen" George Martin).
Gitarriffet som inleder och återkommer är välfunnet. Texten är jättebra som sagt men musiken uttrycker delvis något annat än den smådeppiga ambivalens
som Cykeln alltid så snitsigt beskriver. Musiken är liite för glad, poppigt uppåt för texten om ni fattar hur jag menar? Skulle passa med mer av typen Feeling Groovy
eller annan våryra. Kanske en vanesak men jag är inte van än efter tre lyssningar. Sedan kanske jag skulle önska nån låt med mer OPTIMISTISK text och här hade den funkat jättebra om det nu är en CD på gång. En liten nitpicking till får ni tåla: Åsas röst har mer reverb än instrumenten. Skulle önska mer ÖVERENSSTÄMMELSE där!
Men visst f-n är det bra!? Medryckande, svängigt och nu på femte lyssningen har jag svårt att inte sjunga med. Lycka till med plattan! Heja Unionen!  :P  

ydderF:

--- Citat från: freddy skrivet 07.12.2009, 18:05:55 ---
Kritik blundar ni totalt för, men jag ger lite ändå:

--- Slut citat ---

Varför skriver du så?..
Är det värkligen nödvendigt?
Åsa och Stefan blundar absolut inte för kritik!
Dra inte dom inn i det.
Man blundar inte för kritik bara fordi man inte hoppar upp av stolen och springer inn i studio rummet och gjör om saker bara för at du tycker nåt!
Kanske jag har en anorlunda ide på hur Åsa ska låta enn du? Annan smak?
Har du tänkt på det?
Jag jobbar som heltids musiker ( som du kanske kommer ihåg från PM jag skicka )
så det betyder att jag går fort vidare på nästa project och några gånger så kan det gå lite fort i svängarna på mixen. Och ska alt detta ut på skiva så ska det mixas och mastras om igjen av en proffs, så jag är inte så bekymrad för ljudet.
Vi/jag är mer interesserad av att höra om folk gillar låten.

Til sist så vil jag säga att du tränger inte skriva i våra trådar om du ska va spydig.

Til alla andra som läser det här och tycker att jag verkar lite över kanten förbannad, så
har det sina grunner, men orkar inte dra det inn i denna tråd.
Igjen vi lyssnar och sätter pris på all kritik, heck, vi( Gränslandet) är ju inne på KR varje dag och svarar ;)
Tack!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion