Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Var Finns En Plats

<< < (2/11) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: ydderF skrivet 07.12.2009, 14:53:25 ---

Den här laddas upp, som dom andra, under färdiga demos, så bli inte arga om vi inte ändrar på det ni föreslår på detta tidspunkt.
Vi sätter pris på alla synspunkter och vi tar med oss ros och ris på vägen :)
Tack!

--- Slut citat ---

Bra där Freddy, då e man ju i alla fall informerad om läget  :D Nu e iaf jag nöjd  ;)

Till låten då.

Jag tycker nog att denna är den "sämsta" av era alster hittills och med sämsta menar jag ju givetvis inget illa eftersom er lägsta nivå är otroligt hög.

Introt bådar gott och versen innehåller sköna harmonier, men jag tycker kvintbasen låter så himla tråkig. Hade varit roligare om man tagit ut svängarna och hittat nån skön figur som matchat ackorden. Nu blir vers och refräng som ett rakt streck. Lite som Köttbullar och potatismos m lingon. Smakar ju gott och mättar men inte mycket mer  :)

Men era musikaliska insatser och text är i vanlig ordning oklanderliga och en skiva bör väl innhålla nån/några nummer som inte är lika engagerande för att göra dom bra låtarna ännu bättre  :lol:

Gött jobbat ........dessutom antagligen bara jag som tycker så här!!!!

Micke

Clemens:
Jo..får nog hålla med Micke..för mig är denna alldeles för "ofarlig"..men kul med lite "skumma" harmonier. Alltså, allt håller en hög standard, sång,text och "spel" är ju oklanderligt..men blir lite
tråkigt och slätstruket, funkar säkert kommersiellt, men var är spänningen och passionen? Hur som helst hoppas jag det går bra för er, finns nog många som uppskattar! :) /C

ydderF:
Tack grabbar!!

Smaken är ju som kjänt, delt ;)
Vår långsiktiga plan är at sätta ihop en platta och då tränger vi nog nånting som är lite mer farligt.
Det är ett bra tips, Clemens, takk.
Vet inte om du har hört den här, men den är lite mer farlig iaf.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=19158.0

Emulator:
Instämmer lite med vad herrarna skrivit. Trots att det är riktigt proffsigt producerat och spelat så blir det ingenting som man berörs av. Tyvärr, för första gången i historien så känner jag att texten blev lite...ansträngd också, det lixom flyter inte. Högst personlig åsikt såklart, men dock en åsikt.

Sen saknar jag ditt uttryck från tidigare gränslandetlåtar jag hört åsa. Här låter det såklart felfritt, men även oengagerat -även om alla toner sitter som de skall.

klart att det kan funka som mellanlåt på er skiva kanske, men skall jag komma med ett tips så vore det något som bryter av, sen lite mer glöd i sången, och lite textfipplande.

my 2.

ydderF:
Emu,

Åsa och är mest nöjd med den här, men det beror ju också att den är det färskaste :D
Så är det alltid.

Tack för lyssningen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion