Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - See it clear
Gurano:
Så där ja! nu har låten begåvats med Marruschkkas sång. Hoppas att låten tilltalar era kritiska öron ;)
Zorrow: Kul att du gillar. Lyssna gärna på låten nu och tyck till om vad du vill - mixning är inte min starka sida :) Tack för lyssningen.
Gurano
Emulator:
Uhm, det spretar en hel del, just nu är ansatserna och viljan bättre än själva resultatet känns det som...
1. Mare ligger för lågt inledningsvis -upp i volym (introt) sen ligger hon lite lågt på några stämmor. Om spåret är svårt kanske du kan komprimera o höja lite?
2. Gittarrer och marre slåss lite om utrymmet, titta runt 2-4 khz på eq'n , sam runt 150-400 Hz. testa att öka/minska gitarrer/marre tills de separerar sig lite.
3. ett gitarrspår känns väldigt vasst, sänk lite diskant på den. (de där som kommer in vid 39 på spelaren)
4. Några dubbar från marre känns lite otajta. Kanske det är tänkt som separata, egna stämmor?
Om det är så kanske de kan läggas lite ifrån varandra rent mixmässigt också, ena stämman oeffektad etc.
5. jag tror att framförallt introt kunde vinna på att du lägger nån lite mörk pad som får ta lite uppmärksamhet från alla gitarrer, så att de kan dras ner en aning i volym.
Låten i sig tycker jag är riktigt bra, men mycket bra spelade gitarrer minus nån otajting jag sa sist där. Kolla om du kan flytta tonen i cubase, eller ta den del som är lite felstegad och byta ut den mot en annan bra spelad bit i ljudfilen.
Riktigt mycket intressanta grejor i harmonierna på denna får jag säga, inte helt enkelt att bli kompis med inledningsvis, men när man lyssnar ett par gånger så gillar jag det.
Se till och sätt produktionen tajt så blir det mumma!
Gurano:
Emu: Tack för lyssning
Roligt att du tycker att det är intressanta grejor ;)
* Jo kanske att att introsången mln 13-38 är snäppet för lågt - det är lätt åtgärdat
* Ska kolla över frekvenser och nivåer
* guran vid 39 e vass - håller med
* Ska fundera på ngt mörkt i början
* Ska lajja lite med stämmorna oxå
Var på spelaren finns en där otajthetenpå guransom du menar? (bra att veta ifall vi hör samma ;))
Kanon å åter tack för synpunkterna, ska kolla över dessa, men Orsa kompani lovar inget bestämt :)
Ha det
Gurano
Kornstad:
Jag gillar del 1 skarpt, men tycker att du tappar nerven i låten i del två där allting liksom "flyter ut" och bara blir en bred eko (syftar ej på person utan ljudfenomen...) sörja.
Dock menar jag inte att del två är dålig! Det är ett riktigt skönt gitarrlir, bra melodi och ett schysst drag där så får du bara ljudbilden aningen tydligare behålls nerven även där.
Marruschkka:
Tack för feed-back EMU och Kornstad..så här långt..för klart är det ju inte. Har oxå en del små synpunkter på ljudbilden..den är för alarmerande som den låter nu. Men med lite mupptrix tror jag det här blir riktigt bra :)
Spännande harmer som vanligt mr Gurano..där man får jobba lite..haha..kul :D
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida