Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - See it clear

(1/8) > >>

Gurano:
Hej
Nu är både Marruschkka och jag nöjd med det hela så vi ser denna som klar  :D

Ha det gott
Gurano

Låtnamn: See it clear
Artist: Gurano - musik, Marruschkka - sång och text
Sättning: 2 kompguror, 2 sologuror, 1 pad, 1 orgel, 1 bas, trummor, sång (lead å stämmor)
Genre: tja... spacerock
Fillängd: 3,17 min
Kompositör: Gurano
Producent: Gurano
Inspelningsår: 2009
Format: mp3

""""" Har idag köpt en elbas, så jag tänkte bara prova den.  B)

Stycket som sådant är inte klart, nivåer ska justeras, saker ska nog läggas till, andra saker ska slipas.
Jag har dessutom tänkt mig sång på det hela - men vi få se?

Tja - jobba vidare eller lägga ner?????

NU MED MARRUSCHKKA PÅ SÅNG :)""""""

Gurano

Cube:
Jo man märker att du köpt ny elbas! Kanske ska ta och sänka den lite :P haha.. du behöver nog mer melodi i låten fall jag ska säga fall de go eller inte! Men bra grund är det iaf! Fortsätt med detta!  :D

Gurano:

--- Citat från: Cube skrivet 04.12.2009, 23:48:34 ---Jo man märker att du köpt ny elbas! Kanske ska ta och sänka den lite :P haha.. du behöver nog mer melodi i låten fall jag ska säga fall de go eller inte! Men bra grund är det iaf! Fortsätt med detta!  :D

--- Slut citat ---

Hehe jodå basnivån ska justeras men det måste ju höras att jag har en ny bas ;)
Tack för lyssning

G

equality:
Dina alster har alltid något som fängslar så även denna. När trummorna kommer in blir harmisarna skönt invecklade och intressanta, ja det var de även innan men de känns mer som ett intro. Jäckligt snyggt brass. Vad är det? (*dregel, dregel). Oj vad du är produktiv. Lite Bo Hansson (& Karlsson)-vibbar. Bra!

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 05.12.2009, 00:42:03 ---Dina alster har alltid något som fängslar så även denna. När trummorna kommer in blir harmisarna skönt invecklade och intressanta, ja det var de även innan men de känns mer som ett intro. Jäckligt snyggt brass. Vad är det? (*dregel, dregel). Oj vad du är produktiv. Lite Bo Hansson (& Karlsson)-vibbar. Bra!

--- Slut citat ---

Tack Equality för de orden - värmer gott :)
Jo man kan se 1a halvan som ett intro, men jag har medvetet gjort 1a och 2a delen ungefär lika långa så att man kan hantera dem som 2 jämbördiga episoder. Ang blåset så är det bara sax-vst i EW - men visst kan man få fram rätt bra grejor av EW!
Min produktivitet är nog ytterst tillfällig - snart kommer nog en helt oinspirerad period då jag tycker det e tråkigt med musik :)

Nu har jag även lagt lite bas på delar av 1a halvan - för den som ids lyssna  :unsure:
Kanske ska sång på oxå - vi får se?

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion