Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - See it clear

<< < (5/8) > >>

Gurano:
Så där - nu har jag ändrat lite nivåer å lite ljudbild och så.....
Både Marre och jag är nöjda med den som den är nu så vi ser den som klar  :D

Kornstad: Kul att du gillar :). Tja det är svårt att riktigt förstå vad du menar med nerv, eftersom vi troligen upplever allt  lite annorlunda, men jag tror att ljudbilden är lite klarare nu - åtminstone på 2a delen - så jag hoppas att du finner nerven även där nu ;)

Marre: Tackar, men du bidrar oxå till harmerna ;)

Ha det gott
Gurano

Wernborg:
Första delen var jättebra. Andra delen tycker jag tappar tyngd rejält när trummorna kommer in. Sänker du bas där kanske? Känns som den ska upp i alla fall. Eller eq-as på plats.

Brasset var alldeles för rent för att smälta in tycker jag. Skita ner det lite tycker jag.

Riktigt kul och proggigt.

Dividend:
Har lyssnat ett par gånger, tycker det är bra balanserad utveckling av temata. Vad nu det betyder. Menar nog att de olika delarna sitter samman väl. Texten verkar bra och passande till låten.

Snyggt gitarrspel, är intrycket som blir kvar efteråt :)

Gurano:
Hej och tack för lyssningarna

Wernborg: Kul att du gillar. Men att du skulle likna det vid progg var en liten överraskning - för för mig så är det inte i närheten av progg  :D
Jag kan nog hålla med om att lite tyngd tappas i del 2 - hänger nog ihop med basen (får slipa på det). Blåset får nog vara som det är tror jag.

Divid: Balanserad utveckling av temata- du e jättetydlig ;)
jo jag tycker nog oxå att delarna hänger ihop väl, även om del 1 och 2 skiljer sig åt lite vid 1a intrycket. Kul att du gillar.

Ha det gott
Gurano

Emulator:
Hm håller med wernborg. Man sitter o väntar på att högtalarna skall bottna och låten skall explodera, och det blir tvärt om.

jag tror att en pad/orgel och enkla distmattor kunde funka. Lite overdrive på trummorna (virvel) vore fint, eller möjligtvis lite tapeslammer kanske.

Marres sång svajar alldeles för mycket i volym.  Kanske du kan tappa lite av rösten till  en kompressor, och tokkomprimera (10:1 eller mer) för att få basvolymen kvar, men fortfarande behålla lite svängar och dynamik?

Vet dock inte hur det blir med fasfel och dylikt av sån behandling, men testa kan man ju.

Mera ös i del två, så är jag nöjd.

(minus det där med gitarrtoner off beat då, men det är så petitessartat kanske, är väl bara ett fåtal som tänker på det kanske? tycker de hoppas till lite då och då)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion