Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - See it clear

<< < (3/8) > >>

Aettan:
Se där det blev bra, personligen så gillar jag den första delen bäst. "Långa" toner på basen kunde funka oxå, kanske kunde vara värt att testa. Blir spännande att få höra sång om det kommer på.

asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 05.12.2009, 21:49:37 ---Tack Asti!
Kul att du gillar. Jag ska se över pianot - är det överlag för högt eller är det på vissa partier, tycker du?

Gurano

--- Slut citat ---

Det är ju i första partiet och där vissa anslag här och var känns lite för starka! Inte generellt.
/Asti

Emulator:
Experimentellt värre :D

basljudet är bra, lixom många andra ljud. Däremot så måste man spela äckligt tight med allt detta delayet. En miss hörs lixom 8 ggr :S och då blir det svårt för emu att lyssna på utan kramper.

Fixs det till, så blir det däremot riktigt bra. Nån speciell sångare/sångerska/text/melodi in mind?

Gurano:
Emulator: Jo du har rätt :) nog finns det en felstuds här å var i detta - men det kan ju vara nyttig att höra ett felstuds då och då, med kramp som följd, du vet väl att kramper kan vara nåt att eftersträva - shamaner krampade ju titt som tätt när de snackade med andra sidan ;)

äh skämt åsido - möjligen lägger jag om guran (vi får se) - kan kanske vara värt det, men det beror på hur allt låter tillsammans när alla instrument är lagda + sång - kanske blir jag nöjd.....?

Roligt att du tyckte om basljudet mm - detta var 1a basgången med min nya "billiga skräpbas". Det är tur att man kan ändra/påverka ljudet digitalt oxå i efterhand.  B)

Asti: tack för infot

Aettan: kul att du gillar. Ska fundera på långa toner. Tack för lyssning

Gurano

zorrow:
Början låter inspirerad av Fear of the Dark :P Cool grej med mycket underliga (dis)harmonier (det andra är så bra så var lite försiktig med dem). Det här går definitivt att bygga vidare på. Bra ljud redan nu även om volymerna kan petas till lite bättre.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion