Forum > Demolåtar

Freddy - No one left

<< < (5/7) > >>

Marruschkka:
Bra och enkel låt som inte behöver mer utsmyckning. Gillar det repetetiva No one left..sätter sej som ett bra riff. :rolleyes:
In och utandningarna ja..jag har jobbat med ljudtekniker som tycker det tillför, att man andas-men här är det nog lite väääl mycket sånt. Men dra ner dem bara så de inte dominerar-tycker annars de bidrar till närhets-känslan.

Snyggt Freddy :)

/Marre

freddy:

--- Citat från: asti skrivet 06.12.2009, 11:01:38 ---Har lyssnat igen och tycker låten och sången är jättebra (förutom inandningsljuden)!
Den är ju rätt så kort, så skulle den inte kunna övergå i en rockballad i Metallica-stuk....?
Ändra slutet en aning och låt det "braka loss"....
Du är ju duktig på den typen av musik också!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack igen Asti, jag tror på din idé med. Just nu får den nog gå i orignalkostymen utan episk avslutning :) Den ska ligga på en liten skiva nämligen. Som komplement till annat.

freddy:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.12.2009, 12:48:34 ---Bra och enkel låt som inte behöver mer utsmyckning. Gillar det repetetiva No one left..sätter sej som ett bra riff. :rolleyes:
In och utandningarna ja..jag har jobbat med ljudtekniker som tycker det tillför, att man andas-men här är det nog lite väääl mycket sånt. Men dra ner dem bara så de inte dominerar-tycker annars de bidrar till närhets-känslan.

Snyggt Freddy :)

/Marre

--- Slut citat ---

Tack som fan marre. Skönt att göra låtar med endast ett fåtal instrument med :) oftast blir det ju minst 20..

Håller med dig om andningarna, nu blir dom förstärka eftersom jag slog på max på sångkompressorn med. :D

equality:
Du låter som Sting både sång- och melodimässigt. Det är fint. Hade önskat ett break/stick trots att låten är kort. Det finns ingen riktig andningspaus nu (förutom dina då  :P). Det sjungs på hela tiden, sammanpackat som en rar-fil. Lite mer luft, mindre brus, andningar och dist. Det är ju en skiss och som sådan mycket lovande.

Wernborg:
Lyssnar i laptopen här så brus och annat oljud går mig spårlöst förbi.

Gillar låten. Helsnygg.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion