Forum > Demolåtar

Freddy - No one left

(1/7) > >>

freddy:
Tja.

Skrev denna låt nyligen, fick hjälp med text av mina kollega Marcus Persson Lindqvist.

Tyvärr innehåller den lite brus, vilket jag får på allt jag spelar in här hemma i köket. Inte optimalt, men så är det iaf.

Några ord här och där är lite svengelska med, men men..

Sången är nog lite hög med va?  :lol:

Jag gillar den i sin enkelhet, vad behövs fixas innan färdigställande?

[mp3=200,20,0,center][/mp3]

spacetrucker:
Denhär gillar jag. Den är bra i all sin enkelhet. Lite Suzanne Vega över det hela. Lät mig inte ens störas av svengelskan. Visst kunde här ju läggas till vad som helst men då skulle den liksom... näe.. jag tycker nog den är bra som den är. Det enda som lite sticker ut är din inandning... jamenar att den kanske hörs lite väl tydligt. Det är kanske inte att rekommendera att du låter bli att andas in i alla fall , det kan bli lite andefattigt... heh :wacko:.
Bruset du talade om stör mig inte åtminståne i mina små högtalare här på jobbet.

Men jo, bra låt :D

Space

freddy:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.12.2009, 12:27:36 ---Denhär gillar jag. Den är bra i all sin enkelhet. Lite Suzanne Vega över det hela. Lät mig inte ens störas av svengelskan. Visst kunde här ju läggas till vad som helst men då skulle den liksom... näe.. jag tycker nog den är bra som den är. Det enda som lite sticker ut är din inandning... jamenar att den kanske hörs lite väl tydligt. Det är kanske inte att rekommendera att du låter bli att andas in i alla fall , det kan bli lite andefattigt... heh :wacko:.
Bruset du talade om stör mig inte åtminståne i mina små högtalare här på jobbet.

Men jo, bra låt :D

Space

--- Slut citat ---

Tack Space!

Andningen ska redigeras :) Jag är sjukt slö, sjunger in och klipper inget alls. Därför är allt kvar även i denna. :) Men det ska fixas, helt klart.

Tack för kommentar.

lnetzel:
I grund och botten en bra låt. Tyckte första gången att det blir lite tjatigt med just raden "no one left" men det gav sig efter en stund för det är en bra melodi och det sätter sig i huvudet.
Jag vet inte om spacetrucker menar att det är andningarna i sig som är störande eller om det är en mixningsfrågamen jag gillar alla inandningar och ojämnheter, det är en låt som passar med den personliga touchen. Jag är ju en sucker för lo-fi grejs och jag skulle personligen vilja har det mer brusigt och skitigt faktiskt, kan vara en lat utväg om man inte orkar ta i tu med brus eller sjunga om.

Bra skrivet och framfört!

spacetrucker:
Jo, dedär med inandningsljud är väl lite som med fretsounds... endel gillar och andra gillar inte. Kanske om du drar ner volymen på din inandning en aning :D

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion