Forum > Demolåtar
Henrik - Bemma
freddy:
--- Citat från: bow35 skrivet 17.12.2009, 19:49:42 ---freddy: Nej! Det blir ingen karaoke :angry: (Bara framför köksbordet till låtarna på radion :D)
--- Slut citat ---
Tråkmåns! Jag tror det skulle vara nyttigt för dig, därför jag tog upp det. Skulle vara kul att höra din röst i något mer uppstyrt. Gitarrkompet känns ju inte direkt varierat ;)
Emulator:
ja alltså visst går det framåt :) Håller helt med freddan, kan du inte testa lite sång mot bakgrund? jag har låtar där jag gärna skulle ha lite tjomma.mamma.mummo etc på.
Skulle det kunna vara intressant att testa nån gång?
asti:
Sången går absolut att bygga vidare på! Testa gärna att sjunga närmre micken för att få mer värme och närhet!
Gitarrkompet borde väl utvecklas lite mer och gärna komplettera med bas och trummor!
Skulle kunna tänka mig att hjälpa dig att bygga upp lite komp om du är intresserad!
/Asti
bow35:
Emu: Jag testar gärna. Har ju testat att "tjomma" lite till en av Peos låtar. Det gick väl sådär.
asti: Tror inte jag är redo för komp. Vet knappt vad det är. Angående trummor och bas e.t.c. så väntar jag fortfarande på den perfekta inspelningen från min sida. Sen har jag HM i tankarna att trolla vidare.
bow35:
freddy: Skulle kunna vara roligt att testa din idé. Bara inspelningstekniken som måste lösas. Om jag hade två spår på min Audicity (mjukvara). Ett instrumentalt och ett vanligt, synkade, så skulle jag kunna sjunga in på ett tredje spår medans jag lyssnade på det vanliga och sedan lägga ihop mitt sångspår med den instrumentala versionen. Denna lösning för att mitt närminne är så allvarligt skadat att jag inte kan lära mig en enkel popsång utantill. Du har väl knappast Audicity. Men det går att ladda ner gratis. Om du känner för uppgiften kan du skicka de synkade spåren i en Audicityfil till mig. Så får du bli producent och jag popstjärna :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida