Forum > Demolåtar

Henrik - Bemma

(1/7) > >>

bow35:
Knepar på med slingan som följt mig ett bra tag nu. Här tycker jag att jag fick till en jyste harmoni mellan sång och gitarr (börjar vid 24 och upprepas 3 ggr). Annars är det inget speciellt förutom just denna harmoni.

låtlängd 2:05

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/bemma.mp3[/mp3]

bjurte:
Tjosan BOW35!!
Jag undrar lite vad det är du vill med dessa små "snuttar"???
Det är ju inte låtar,eller ens embryon till låtar,vad vill du ha sagt igentligen ???
Svara gärna så jag/vi vet om du  är seriös eller inte?
För jag utgår från att du menar allvar, ELLER ???

bow35:
Absolut menar jag allvar. Och visst är det embryon. Just den här gitarrslingan har jag jobbat länge på. Även sången tycker jag växer fram till nå't. Visst är det högst skissartat och visst måste man nog ställa om en del för att kunna ge någon meningsfull kritik men det är så här jag jobbar.

bjurte:
OkiDoki!!
Då ska jag försöka ge lite seriös kritik då ! ;)
Jag kan få in "Smoke on the water" riffs känslan  här och där och sämmre riff har ju gjorts :lol:
Rent inspelningstekniskt låter det inge vidare,alldeles för mycket rum och för lite närhetskänsla.
Rytmiken finns där men rent tekniskt så finns det en del att finslipa på.
Texten var ju inte speciellt varierande,men va fn.. jobba på..och låt oss höra igen när du kommit lite längre med låten.
Och!! så ber jag om ursäkt för dom kanske lite för hårda orden ovan.. :wub:

bow35:
Inga problem med de hårda orden. Jag börjar bli tuffare ju mer jag tror på min musik. Har hängt upp ett manchester överkast på ena väggen i det lilla och annars rätt kala rum jag spelar in i. Kanske behöver jag klä rummet mer. Kan det vara en lösning? Den tekniska utvecklingen av själva spelandet är på gång. Den utvecklas parallellt med att jag lär mig att styra och "hålla i" groovet. Tycker det är skitkul även om jag inte är nå'n Stevie Ray riktigt ännu.  :) Tack för feedback.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion