Forum > Demolåtar

Henrik - Bemma

<< < (2/7) > >>

bow35:
Vet inte om nå'n är intresserad men jag har knepat vidare på min låt "Bem" eller "Bejam".

låtängd: 6 min cirka

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/bejam.mp3[/mp3]

Dividend:
Låter mycket bättre, Henrik.. Lysnat igenom alal 6 minuterna,

Jazzah:
Det skulle kunna bli en hyffsat skön låt om du fixade  ljudkvalitén och mixade lite bättre.
Skulle man få bort bruset, få lite "varmare" ljud i röst och gitarr samt korta ner låten till kanske 2 min så blir det en fin, smått experimentell låt.
Lyssna mycket på den själv och fortsätt arbeta med det.

Mitt tips!

bow35:
Ljudkvaliteten: Själv hör jag inget brus. Är rätt nöjd ljudet på rösten. Gitarren låter hård och kall. Dessutom hör man man ju att jag sitter i ett rum och spelar. Hur får jag bort rummet från inspelningen? Vet inte hur jag fixar det. Är det att klä rummet som gäller? Eller är det det nån reverb eller nå't som ska läggas på i efterhand?

Tack för feedback på denna fortfarande trevande låt.

Harmonica mike:

--- Citat från: bow35 skrivet 17.12.2009, 05:15:19 ---Ljudkvaliteten: Själv hör jag inget brus. Är rätt nöjd ljudet på rösten. Gitarren låter hård och kall. Dessutom hör man man ju att jag sitter i ett rum och spelar. Hur får jag bort rummet från inspelningen? Vet inte hur jag fixar det. Är det att klä rummet som gäller? Eller är det det nån reverb eller nå't som ska läggas på i efterhand?

Tack för feedback på denna fortfarande trevande låt.

--- Slut citat ---

Tjoho Henrik.
Lyssnade igår på låten och hörde utvecklingen på guran - kul!

Rummet:
Ja om jag fattat det rätt så lirar du guran och sjunger samtidigt via en mick..?
Det gör ju att mycket av rummet följer med.Som regel gäller att ju närmare micken du är med gura/sång desto mindre av rummet följer med..Har man ett bra rum med fin akustik så gör det inte så mycket om det följer med en naturligrumsklang,lägenheter lider dock av betonbunker feeling..
Spela in guran först mot metronom och micka nära(vid 12-14 bandet och rikta snett mot hålet på guran).
För att mjuka upp det hela sedan behövs equalizer/reverb/delay å kanske en kompressor..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion