Forum > Demolåtar

Freddy - Christmas Time

<< < (6/9) > >>

freddy:

--- Citat från: hogge skrivet 09.12.2009, 17:06:32 ---
--- Citat från: freddy skrivet 05.12.2009, 01:47:43 ---
--- Citat från: hogge skrivet 04.12.2009, 19:23:12 ---Annorlunda jullåt verkligen, men inte desto mindre läcker för det.. Den här gillade jag verkligen.. Otroligt bra röst - är den din?

--- Slut citat ---

Nämen, tack hogge. Ja, rösten är min :)

--- Slut citat ---

Grymt bra.. Sicken jäkla pipa Du har.. Den rösten fastnade jag för som faan.. Jag måste leta på fler av Dina alster..

--- Slut citat ---

TACK! Man blir ju lycklig av dina kommentarer :) Finns inte så många alster att leta upp dock. Men det kommer väl lite fler kanske. Den som lever får se :) Tack igen H.

--- Citat från: zorrow skrivet 11.12.2009, 23:16:33 ---Ja jädrar vad du sjunger bra! Många kloka ord ovan så jag skall inte upprepa dem. Ett litet tips från mig skulle vara att sången låter inklippt på ett antal stället. D v s lite för korta eller nästan inga pauser alls. Det skulle låta mer naturligt om du sjunger allt på riktigt några gånger rätt igenom och med exakt samma frasering för att sedan spara de bästa bitarna. Rktigt härlig jazz var det i alla fall. B)

--- Slut citat ---

Tack Z. På några ställen vill jag nog ha överlappande sång, som i versen där. Det är ett medvetet val. Däremot så ska inte det andra låta så hoppas jag. Ska lägga om lite sång nu i veckan, så får vi se. Tack för kommentaren!

Jobbade lite med denna låt idag. Så det kommer nog en ny version i veckan. Så får vi se om det blivit någon förbättring! :)

freddy:
UPPDATERING

Tyvärr har denna hamnat lite i skymundan, så hann inte klart. Alldeles för mycket kvar för att jag ska anse mig klar med denna. Men jag tänkte iaf posta andra delen av låten, från andra versen. Lyssna gärna och säg om jag är på rätt spår! Upplever ni pump nu?

Lite av uppdateringarna:

-Ny sång
-Fingerknäpp på intro och outro (:D)
-Deesser på sång
-Glockenspiel på intro och outro
-Lite nya sångstämmor
-Ändrat trummorna lite
-Dragit ner på masterkompressor!
-Elgitarr på intro och outro-melodi

bjurte:
Jo då,nu sitter den som den ska..
Men INTROT ?? Den börjar ju jäkligt direkt.
Eller har du missat att få med det ?? :huh:

EDIT: Ahh!! Halva låten såg jag nu.Då så!!
Glöm det där ;)

freddy:

--- Citat från: uriah skrivet 24.12.2009, 13:10:32 ---Jo då,nu sitter den som den ska..
Men INTROT ?? Den börjar ju jäkligt direkt.
Eller har du missat att få med det ?? :huh:

EDIT: Ahh!! Halva låten såg jag nu.Då så!!
Glöm det där ;)

--- Slut citat ---

haha, skönt att du tycker den funkar. Ska se om någon mer har en åsikt om denna, sen blir det att sikta på en slutverra.

Tack uriah!

Emulator:
KOmmenterar vidare sen, men "ch" i christmas vid 18 sekunder där låter märkligt, och viadre så spökar något på sångspåret.

VM i tråkig kommentar, men du vet ju var jag snackar om  :D

Återkommer med lite mer åsikter om övrigt :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion