Forum > Demolåtar

Freddy - Christmas Time

<< < (9/9)

freddy:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.12.2009, 00:42:27 ---Men varför blev inte den här med på skivan...?
--- Slut citat ---
För att jag inte hann klart innan deadline, så enkelt är det. hehe.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.12.2009, 00:42:27 ---Helt klart en av de mest intressanta! Häftigt jazzsound. Mix 2 är så mycket bättre än den första.
--- Slut citat ---
Det ser jag som riktigt positivt, tackar!

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.12.2009, 00:42:27 ---Takten är verkligen magiskt, det låter kul när bytet mellan 4/4 och 6/4 sker. Och refrängen är verkligen stark.
--- Slut citat ---

Tack igen, verkligen kul att du gillar detta. Jag leker gärna med musik och provar gärna olika takter, men i denna var det inget medvetet val riktigt, det bara blev så. Kul att det funkar iaf.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.12.2009, 00:42:27 ---Fingerknäppen låter lite mysko, det blir mest som skivknaster. Gillar slutet med fade, det är retro-rätt. B)

--- Slut citat ---

haha, ja kanske det. Men jag gillar det nog, skivknaster är okej med.. :D

hogge:
Amen va faan.. Hogge goes crazy och bumpar denna.. Den är ju alldeles för bra för att falla i glömska...
Den här är faktiskt suveränt läcker.. Blir dock lite arg eftersom jag absolut inte ska gilla detta.. Börjar jag bli gammal tro???
Men jag tror det är musiken - som är skitbra - i kombination med en fantastiskt härlig och harmonisk röst som gör att man helt enkelt inte kan släppa detta ifrån sig...

Hur som helst.. Nu har jag tröttnat på att invänta en slutgiltig version och har laddat ner denna till MP3-maskinen så att vi kan får "svänga våra lurviga" här hemma...

equality:

--- Citat från: hogge skrivet 24.01.2010, 03:26:45 ---Amen va faan.. Hogge goes crazy och bumpar denna.. Den är ju alldeles för bra för att falla i glömska...
Den här är faktiskt suveränt läcker.. Blir dock lite arg eftersom jag absolut inte ska gilla detta.. Börjar jag bli gammal tro???
Men jag tror det är musiken - som är skitbra - i kombination med en fantastiskt härlig och harmonisk röst som gör att man helt enkelt inte kan släppa detta ifrån sig...

Hur som helst.. Nu har jag tröttnat på att invänta en slutgiltig version och har laddat ner denna till MP3-maskinen så att vi kan får "svänga våra lurviga" här hemma...

--- Slut citat ---

Kan bara hålla med. Det här är stort. Om man som jag t o m får NiN-vibbar när pianot kommer in det ÄR stort. Bara det att detta med jul är så DATERAT! Kan du inte skriva en ny text?   :P

asti:
Ja, nu låter mixen mycket bättre! Får fortfarande Madness-vibbar....Härlig låt!
Precis som Eq säger tycker jag det är synd att texten begränsar till en jullåt!
Kan du inte göra en svensk text och kalla den t.ex "Christer Sjögren" i stället?  :unsure:
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion