Forum > Demolåtar
Freddy - Christmas Time
freddy:
Tjena och god jul? :lol:
Såg att det var julskiva på gång, så jag slängde ihop en liten låt. Började spela in den igår. Vad tycker ni?
TEXT:
Christmas Time
The snow is falling down
Its christmas time
And there is so much to do
Buy the world to you
Buy love times two
Buy cute and lovely too
Christmas time
The world will change
Why we believe
In christmas time
Build a moutain high
With christmas lies
and we will be perfect for a day
All things we need
In time of greed
Now we're eating till we drop
Christmas time
The world will change
Why we believe
In christmas time
Give me!
More!
UPPDATERING
Tyvärr har denna hamnat lite i skymundan, så hann inte klart. Alldeles för mycket kvar för att jag ska anse mig klar med denna. Men jag tänkte iaf posta andra delen av låten, från andra versen. Lyssna gärna och säg om jag är på rätt spår! Upplever ni pump nu?
Lite av uppdateringarna:
-Ny sång
-Fingerknäpp på intro och outro (:D)
-Deesser på sång
-Glockenspiel på intro och outro
-Lite nya sångstämmor
-Ändrat trummorna lite
-Dragit ner på masterkompressor!
-Elgitarr på intro och outro-melodi
GOD JUL :)
carl cadello:
Låten tycker jag är bra och lite "annorlunda". Tycker klart att den kan vara med.
Men!!! Jag blir liksom sjösjuk när jag lyssnar. Allt åker fram och tillbaka. När sången är där åker instrumenten bakåt och vice versa. speciellt är det väl trummorna som kommer och går. Är det kompressorlek? Jag kan ju inte sånt, men det stör mig.
Ljudet i övrigt är klart och fint :)
equality:
--- Citat från: freddy skrivet 27.11.2009, 16:38:11 ---...jag slängde ihop en liten låt...
--- Slut citat ---
Oj, oj! Väldigt läckert! Såld på harmisarna i refrängen "christmas time, the world will change...". Så där pop-jazzigt klurigt och pianofiguren på "give me, give me" - yes! Nästan som Trent Reznor hälsar på i studion. Lite (väl?) udda fade-out-melodi men det är fyndigt som få. Det är skön balans mellan det förväntade och oförutsedda och bra ihopslängt alltså! :P :rolleyes:
Tyvärr sjösjukevarning här också med pga pumpande kompressor eller är det side-chainat? Korrigera genast! :angry: :P
freddy:
Ah! Snabb feedback. Tack grabbar!
Några saker som ska fixas då:
*Dra ner på masterkompressorn en hel del.
Sen har jag några tankar nu när jag vilat öronen en stund:
*Klippa bort lite andningar, låter mest småkåt hela tiden :) Blir lite jobbigt om man tänker på det.
*Riden sjunger till lite väl mycket ibland?
Mer?
Gurano:
Häftigt stycke - som med lite slipning blir skitbra!
Jag lider inte så mycket av sjösjuka som de andra :) men jag stör mig på de kraftiga inandningarna du gör innan varje fras (men jag ser ju i ditt inlägg att du är medveten om att det låter lite småkåtigt ;)
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida