Forum > Demolåtar
Bengan - Fake Tears Ruin Make Up Too
Kornstad:
Gillar denna skarpt. Riktigt skön låt.
Orättvist enkelt att få det att låta bra när man har sådan röst... ;)
Jäkligt fyndig och bra låttitel tänkte jag skriva, men jag såg att Wernborg hann först.....
Jo, jag tycker att basen slår igenom en aning för mycket. Du skulle kunna sänka den en aning och ge lite mer plats åt övr. instrument.
bjurte:
Lite "baktung" kanske(bullrig bas) Men refrängen sitter som en smäck tycker jag.
Och trummorna låter skitfint till denna låt är det 'Nashville' kitet ?? :huh:
Bengan_gbg:
Kornstad: DU har bra röst själv - men lite tar jag åt mig. Tack!
Uriah: Tack! Det är Vintage/Vispar...Nashville på önskelistan men mest bara för fler midifiler och egentligen så är det bara "bra fills" jag tycker jag saknar. Får nog bli ett allmänt uppdaterande till julen....med ver 5 av Cubase Studio med...
Basen är kanske i mulligaste laget. Själv tycker jag det är gôtt, men inser att det kan bullra lite mycket hos andra...
Kul att det funkar och flera har reagerat på låttitlen. Kul! Har snackat lite med grannen o hon har lovat köra lite så det får väl bli lite småfissel till med den här ändå. Bytte strängar på elguran igår och letade upp lite "rasselverktyg o shakers" i källaren....så det ger kanske möjlighet till ngn form av tillägg. Förvänta er inte för mycket i kompväg dock....
bjurte:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 17.11.2009, 11:39:00 ---Kornstad: DU har bra röst själv - men lite tar jag åt mig. Tack!
Uriah: Tack! Det är Vintage/Vispar...Nashville på önskelistan men mest bara för fler midifiler och egentligen så är det bara "bra fills" jag tycker jag saknar. Får nog bli ett allmänt uppdaterande till julen....med ver 5 av Cubase Studio med...
Basen är kanske i mulligaste laget. Själv tycker jag det är gôtt, men inser att det kan bullra lite mycket hos andra...
Kul att det funkar och flera har reagerat på låttitlen. Kul! Har snackat lite med grannen o hon har lovat köra lite så det får väl bli lite småfissel till med den här ändå. Bytte strängar på elguran igår och letade upp lite "rasselverktyg o shakers" i källaren....så det ger kanske möjlighet till ngn form av tillägg. Förvänta er inte för mycket i kompväg dock....
--- Slut citat ---
Du vet väl om dessa ?? Ang. Fillingar då !! :rolleyes: 199 spänn,inte så mycket att bråka om tycker jag,har inte testat dom själv men kommer garanterat att
införskaffa själv vilken dag som hellst. http://www.toontrack.com/products.asp?item=54
Bengan_gbg:
Uriah: JApp! Vet om dem och kommer skaffa dem....tyckte jag behövde en låt innan fillingarna dock ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida