Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Mandolinen

<< < (4/11) > >>

ydderF:
Asti, tack för det!
Bluegrass och dobro til folket, vettu! ;) :lol:

Åsa:
Sitter här och läser kommentarer och trivs..!!
Örjan du glade, skitroligt att du dök upp och skrev världsbästa kommentaren man kan få!!!
I övrigt, lite spridda åsikter och det är ju så, olika musikstilar tilltalar en på olika vis.. en del tycker att allt sitter precis som det ska och andra tycker att det nog är lite halvmysko. Jag kan tänka mig att låten kanske kräver några lyssningar innan man kommer in i den. Eller så fastnar man direkt, eller inte alls :P

Jag tycker själva melodin är helskön, introt tycker jag också är läckert med det där gamla transistorradiosoundet, det där stoppet när mandolinen bara var tyst, små vändningar i spelandet, väldigt svag för såna där små klurigheter! Texten är verkligen bra skriven och instrumenten spelas så bra så man blir lycklig när man hör, tänk vilken tur jag har som får vara med och göra musik med dom här två!

Svensktopp, Norsktopp, jadå, det vore ju superhäftigt att testa det. Bara för att se OM det skulle funka att ens bli spelad där och tänk om...!

Nu ska jag sluta skriva för nu, tack för era lyssningar och kommentarer!!

Lyxvarianten:

--- Citat från: ydderF skrivet 04.11.2009, 01:44:55 ---Tack för att du lyssnade, Lyxi ;)

Vet du vad, jag blir alltid glad när folk säger som du att saker kjänns lite udda i början,
men så vänjer man sig.
Det betyder som regel att man har gjort något som är lite orginalt eller har en lite anorlunda vri.
Hoppas jag :rolleyes: :)

--- Slut citat ---

Jo du har rätt med det du säger, och när man verkligen går ner på djupet för att hitta fel då är låten verkligen bra. Tycker ni har gjort ett kanonjobb iaf och beundrar både instrumenteringen, sång och text:)

jonnerstone:
Jodå....ni går från klarhet till klarhet. I denna har ni till och med lyckats blanda in lite oldschool dansband i refrängen  :)

Håller med om det nån sa att Åsa borde ha lagt lite mer umpf i textfrasen "Det var väl själva fanken, jag tänkte och jag svor"
Nu känns det inte riktigt som hon menar det hon sjunger. Uttrycket måste följa texten när det är en sån här berättande text tycker jag.

Annars e de ju top notch rakt över.

Micke

Åsa:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.11.2009, 17:50:24 ---Jodå....ni går från klarhet till klarhet. I denna har ni till och med lyckats blanda in lite oldschool dansband i refrängen  :)

Håller med om det nån sa att Åsa borde ha lagt lite mer umpf i textfrasen "Det var väl själva fanken, jag tänkte och jag svor"
Nu känns det inte riktigt som hon menar det hon sjunger. Uttrycket måste följa texten när det är en sån här berättande text tycker jag.

Annars e de ju top notch rakt över.

Micke

--- Slut citat ---

Ja jag håller med er lite om det där faktiskt.. det var ett av dom svårare ställena i låten att få det att låta lagom.. blev lätt för mkt. Det är lite svagare instrumentering där med, så jag ville liksom inte kräma på. Jag tänkte mig att personen liksom "tänkte tanken -va fanken" lite sammanbitet. Men jag håller med om att det blev lite i underkant där. hade tagningar som var lite bättre just där faktiskt för det gick ju att få fram mer av känslan utan att ta i mer med rösten. Svårt att byta ut så det låter bra tror jag, bara det stället. Äh, det får nog duga det där ändå  :D

Top notch annars, det låter fint det!!!!! Tackar för det  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion