Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Mandolinen
orjankarlsson:
Alltså, jag har inte varit in här på ett tag men denna måste jag kommentera:
LÄTT det bästa jag hört här nånsin, LÄTT svensktoppsetta, UNDERBARA smarta harmonier (här snackar vi låtskrivartrix på löjligt hög nivå) och mixen behöver inte kommenteras överhuvudtaget.
Tro mig; det stämmer. 210% stämmer det. Den här nivån kommer man bara upp i om kemin stämmer och det gör det i det här fallet genom Åsas sång som är absolut VÄRLDSKLASS. (otroligt varm och skön)
Slutsats: borde snurra så kraftigt i radion att det börjar ryka i folks öron.
För övrigt tycker jag att man gör sig kraftigt löjlig om man hittar nåt att klaga på här...(vad gör man själv liksom)
:wub: :wub: :wub:
Jo visst tusan. Texten är ju hur kul som helst och gör att man undrar vad tusan ska hända i nästa vers...lysande!
ydderF:
Ojojoj... Tusen tusen tack för dom orden, Örjan!
( pssst! Glöm inte att skicka mig kontonummeret ditt ;))
Från spök til revolver, det var kjempe hyggelig att höra.
Som Åsa sa, så var detta en svår låta att få til, til skillnad från dom andra,
som gick obehagligt lätt att gjöra.
Så det värmer det otroligt mycket med dina ord.
Svensktoppen ja, hmmm, hur bär man sig åt för att hamna där?
Kan man typ sända demos til Svensktoppen i Sverige?
I Norge kan man det..
Är det någon här som vet?
asti:
Det här var riktigt njutbart! Jag gillar bluegrass, så jag är nog inte så svårflirtad där kanske.
Men detta är fantastiskt bra spelat och sjunget så det står sig säkert bra i konkurrens med det mesta!
Påminner en del om Calaisa - hörde dom för ett tag sedan och dom har liknande, fin stämsång.
Eftersom jag har bestämt att jag alltid ska försöka påpeka något, även om det är så här bra,
så får det bli att sången kunde uttrycka känslan lite mer vid "Det var väl själva fanken, jag tänkte och jag svor"!
Det är lite för "snällt" sjunget där! Men då fick jag leta länge för att hitta något! :)
Hur proffsigt som helst och klart för radion - absolut!
Dividend:
Finemang!
Ni väl vara på ett skivbolag, och ha getts ut för att hamna där?
För listan görs väl utifrån antal köp (singlar/CD???)
Har inte lyssnat på svensktoppen på 20 år nånting :D Alltså runt när jag var 10. ;)
edit: Glömde att den skivan köper jag 2 ex av om den kommer ut! En till mig och en till morsan som älskar country ;)
ydderF:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.11.2009, 13:13:08 ---Finemang!
Ni väl vara på ett skivbolag, och ha getts ut för att hamna där?
För listan görs väl utifrån antal köp (singlar/CD???)
Har inte lyssnat på svensktoppen på 20 år nånting :D Alltså runt när jag var 10. ;)
edit: Glömde att den skivan köper jag 2 ex av om den kommer ut! En till mig och en till morsan som älskar country ;)
--- Slut citat ---
Takk Divi, hyggelig å høre!
Hmm.. Okej, i Norge har vi ett radioprogram som heter Norsktoppen.
Där spelats bara norsk musik, och där kan man sända inn låtar.
Det blir då blandat med etablerade artister och nykomlingar.
Om redaktionen gillar din låt, så läggs du upp som en utfordrare och då kan du gå inn och stämma dig fram,
om du är datakunnig nog eller har många vänner :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida