Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Mandolinen
Avslappnad:
Lyssnar och lyssnar men mixen och jag kommer inte överens. Låter som min gamla transistorradio från 70-talet, ljust men inte särskilt mycket botten. Rik ljudbild för övrigt men "thump2 saknas på något sätt. Låten för övrigt är helt ok, inte riktigt min smak kanske men bra hantverk.
Boxcutter:
Jag tycker verkligen om det här, mandolin är ett av mina favoritinstrument. I mina öron låter början aningen falsk, men det styr upp sig längre in i låten.
Jättemysig melodi, text och bra sång som vanligt. Den här kommer jag att lyssna på ett tag nu.
ydderF:
Avslappnad,
tack och va bra, det är ljudet jag ofta är ute efter!!
Boxcutter,
tack, i början har jag lagt på en effekt så att mandolinen skal låta lite som en gammal grammofonspelare ;)
Derför låter det lite falsk.
Lyxvarianten:
Kalasbra låt, och nu har jag lyssnat flera gånger för det känns som att nått inte stämmer. Man hör fel ena gången och rätt andra.
Det är sången i första verserna jag inte tycker går hand i hand med instrumenten och det kändes till och från lite ptja... skumt.
"köpa mandolin"
"röd och fin"
"bistra bud"
"vackert ljud"
Vid första och andra lyssningen så kändes det verkligen jättekonstigt, men sen när jag spola tillbaka några gånger så "rättade" det till sig.
"Väl hemma i min lya jag tog min mandolin"
Här känns det lite släpigt och otight på nått vis, men även här så vande mig sig rätt snabbt vid det.
Känns som att jag kanske är ute och cyklar, men ni med öron för det kan ju alltid ta och säga vad ni tycker.
Btw. Jag lyssnar i lurar om det skulkle göra nån skillnad.
ydderF:
Tack för att du lyssnade, Lyxi ;)
Vet du vad, jag blir alltid glad när folk säger som du att saker kjänns lite udda i början,
men så vänjer man sig.
Det betyder som regel att man har gjort något som är lite orginalt eller har en lite anorlunda vri.
Hoppas jag :rolleyes: :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida