Forum > Färdiga produktioner
Eko - Miss You
martinm:
Den första rösten var lite blandning av Louis Armstrong, Frank Zappa o Leonard Cohen. Låten har annars en skön lunk o passar även med ljusare röst.
:P
MaxB:
--- Citat från: mixuz skrivet 03.11.2009, 15:02:19 ---Alltså, låten är bra.. Den påminner om Harpo om nån kommer ihåg honom.
Tycker du ska vänta tills förkylningen är över o spela in sången igen en oktav upp :)
--- Slut citat ---
Hono Honolulu Hono Honolulu
Ja den här är lite snäll-stompig som Harpos låtar kunde vara.
Putsa så att sångstämmorna sjunger unisont
Riktigt att ha blås med också!
equality:
Kinks-vibbar eller åtminstone brittpop på min ära. Haltar knappt nämnvärt till i takten på nåt ställe. Kul med dubblerade ord i början av stroferna.
Lite pub-allsångsstuk. Medryckande och melodiöst. Bra!
Lyxvarianten:
Ingen musik jag lyssnar på i vanliga fall, men jag uppskattar det endå och jag brukar kunna säga att låten är bra när jag fortfarande kan höra den efter att jag stängt av och det kan jag.
Personligen tyckte jag att sången var lite vass på sina ställen framförallt i S:en, och sen låter det som att reverbet får smack och inandningar att låta väldigt mycket på sina ställen, men det kanske ska vara så i denna typ av musik? Vad vet jag:)
Oh I miss you baby... ja den hörs ännu:)
Natti natti
asti:
Ibland låter det dansbandslåt och ibland låter det Madness och då får det plötsligt en helt annan charm!
Sången borde du nog ta om och med mindre reverb! Kul med det lite galna trumfillset vid ca 138 sek!
Låten skulle nog vunnit på att ha ett lite högre tempo tror jag...?
Utnyttja gärna blåset mer, så att den här "Madness-charmen" förstärks!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida