Forum > Färdiga produktioner
Eko - Miss You
Eddi:
LÅTNAMN: Miss You
ARTIST/GRUPP: Eko & Anders
GENRE: Elvis PoP
LÅTLÄNGD: 4:12
KOMPOSITÖR: Eko
EV. MEDVERKANDE: Anders på sång
INSPELNINGSÅR: 2009/2010
FORMAT: mp3
NU FINNS HAN MED ELVIS-RÖSTEN PÅ PLATS
Alla inlägg angående röst nedan härrör sig till mitt taffliga försök att efterlikna Elvis det finns bara en mannen själv och så Anders förstås då :D
NY VERSION 14/2
Jo vi har gjort en effort här och grävt fram midi och audio från gamla PC´n och slängt in i Macen. Tagit bort ackeguran som var hemsk lagt till lite blås och bytt trummor. Kanske börjar den bli klar för Ålandsbåten nu :D
Ny version den 16/2 med lite mindre ljud på saxofoner och bas som jag tyckte rumblade lite.
Gurano:
Herre min Je... :)
För att ha fått en sån röst måste du antingen ha skrikit väldans mycket eller druckit väldans mycket - eller både och :lol:
Hur mådde huvudet?
Kanske inte den bästa sången men ett ganska roligt stycke - jag får en lite mer avancerad dansbandslåt i huvudet med J Cash på sång :)
Ha de
Gurano
jugas:
tjaaa...udda var väl bara förnamnet...hehe...
men av någon outgrundlig anledning så kan jag inte låta bli att gilla den...den är ju både trallvänlig och galen/corny på ett sätt som åtminstone charmar mig... :D
orkar inte ge mig in på några djupare analyser utan det får räcka så för denna gång... :)
flabb:
Hej, det låter mysigt, du låter bra pigg för att ha varit på party :)
Liknande röst har jag nu som förkyld.
En sån plugg skulle man ha, som fixar till sångrösten på detta sätt.
Tempot och virvelfillsen gör hela tiden att jag tror att nu drar den igång
i punktempo? :rolleyes:
Lite dansbandsaktig känsla fick jag också på soundet. :)
Eddi:
--- Citat från: Gurano skrivet 03.11.2009, 00:01:08 ---Herre min Je... :)
För att ha fått en sån röst måste du antingen ha skrikit väldans mycket eller druckit väldans mycket - eller både och :lol:
Hur mådde huvudet?
Kanske inte den bästa sången men ett ganska roligt stycke - jag får en lite mer avancerad dansbandslåt i huvudet med J Cash på sång :)
Ha de
Gurano
--- Slut citat ---
Hola Gurano... jag tror att en begynnande förkylning hjälpte till en del. Och nä ingen skönsång det är ju inte levererat från diafragman direkt. Tack för ordet avancerad - jag skrev den till en kompis som låter exakt som Elvis så det är en femtiotalare kan man väl säga.
Tack för tyck :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida