Forum > Demolåtar
Hogge - "Bye Bye"
Lyxvarianten:
Jag tror ju att låten hade vunnit massa på tydligare sång för jag tycker fasiken det låter lite som Dia Psalmas sångare:D
jonnerstone:
Har aldrig gillat punk och således har jag inga referenser att gå efter, men vad jag vet så brukar texterna vara antingen väldigt politsika eller bittra i största allmänhet och bära på ett budskap. Då är det viktigt att texten kommer fram. Det gör den inte nu. Sångeffekten grötar ner det till ett ohörbart svammel plus att sången e på tok för låg. Rent musikaliskt så låter så mycket punk det kan göra i mina öron....lite för cleant kanske som vissa redan påpekat, men det fixar du ju lätt :) Fixa till sången också bara för jag vill kunna höra texten, göm den inte bakom en trist effekt. Att du kan sjunga vet vi ju alla så det behöver du inte skämmas för.
Fridens
Micke
bjurte:
Ähh!! Jag gillade sångefekten,men den skulle kanske sänkas lite.
Gurorna däremot ska UPP!! och larma lite mer.
Baskaggen är som vanligt med dig alldeles för anonym,Upp!!
Annars var det riktigt Tajjt och kompetent gjort..
Åsa:
Ha! Clemens låt gav mig ett välbehövligt lugn här för en timme sen, och nu fick jag lite jävlaranamma-energi av dig :lol: Allt som jag tänkte säga är redan sagt, skita ner/slamra till lite mer, fram med sången och mindre alt en annan effekt på sången :) Nog kan man väl göra punk även vid aktingsvärd ålder, jag är ett discosnöre vid mogna ( :blink:?) 39 så va fasen.. huvudsaken man har kul och trivs :D
hogge:
Och jag som inte alls tänkt att jobba vidare med denna :huh:
Men nu har jag lagt upp en ny version. Utan megafone-sång och med lite mer gitarr.. Likaså har jag tryckt på baskaggen lite extra..
Tack Uriah: Jag hade redan raderat megafonen när jag läste Ditt inlägg.. Sorry! :rolleyes:
Tack Åsa: Uppenbarligen så kan man ju det (fick ju oväntat positiva omdömen om detta lilla expriment), men det är väl inget man tar upp i en anställningsintervju kanske :lol:
För Er som inte vill backa tillbaka!
[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/Bye_Bye_clean.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida