Forum > Demolåtar
Hogge - "Bye Bye"
hogge:
LÅTNAMN: Bye Bye
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Punk
LÅTLÄNGD: 3.11
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Strax efter att jag kom med förslaget att nästa festival skulle ha tema punk, så växte denna fram.. Ville testa att göra en låt såsom jag gjorde omkring 1979..
:P
Jag är fullt medveten om att man kanske inte ska hålla på såhär vid min aktningsvärda ålder, men kul var det. Med tanke på produktionstid (väldigt kort) så är den, i min smak, helt OK. Har inte lagt någon som helst kvalitetsaspekt på detta. Det ska vara lite 1979 på alla sätt liksom...
Ungefär såhär lät mitt allra första band när det startades.. :lol:
Med megafone-sång:
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Bye_Bye.mp3[/mp3]
Ny version utan megafone:
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Bye_Bye_clean.mp3[/mp3]
Emulator:
haha, vilken energikick :D
Jag förv'äntade mig nåt hedlt annat sound av nån anledning när du skrev att det va ihoprafsat :D
Nå, kanske korkat att ens försöka analyser? Men jag gör det ändå:
Sångeffekten är riktigt kass tyvärr. Den sabbar mycket, kan du inte ta bort den och lägga på lite overdrive eller svag dist bara? NU blev det läskigt burkigt på et sätt som inte känns så punk.
Gitarrerna låter för bra :D Mera skrän där.
Sänk trummorna en aning i volym, de är aningen för dominanta.
I övrigt tycker jag du fick till en riktigt punkrökare, sprängfylld av energi o tonårsilska :D
hogge:
HAHA :lol:
Ja, det blev lite annat än det jag brukar göra :rolleyes:
Tack för Dina kommentarer. Du har fattat grejen. Den här typen av musik gjorde jag som 15-16-åring (kanske inte i samma kvalitet dock), så tanken var att backa tillbaka bandet lite...
Så Du gillade inte min sång i megafonen?? Ska testa Ditt tips så får vi se.. Nu tänker jag inte lägga ner för mycket arbete på detta, men visst - alla möjligheter att förbättre får jag ändå försöka ta mig tid till..
Tragiskt det där med gitarrerna.. Hade betydligt mera "skrän" där, men rensade vilt då jag tyckte det gick till överdrift.. Hmmppfff..
Gurano:
Fasen va gla jag blir - klockren låt (även om soundet kunde vara mer slammrigt).
Man minns tillbaka - Mer sånt!
Ha det
Gurano
hogge:
--- Citat från: Gurano skrivet 26.10.2009, 11:45:09 ---Fasen va gla jag blir - klockren låt (även om soundet kunde vara mer slammrigt).
Man minns tillbaka - Mer sånt!
Ha det
Gurano
--- Slut citat ---
Fasen va gla' JAG blir.. Jättekul.. Kanske har jag hittat min stil äntligen :P
Det kanske blir punk för hela slanten.. Men jag får uppenbarligen fundera på att skita ner den lite...
Tack som tusan / Stay Punk :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida